کد خبر: ۲۸۳۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

ایجاد پارک ترافیک در تمام پارک‌های تهران

میرزایی تصریح کرد در این پارک‌ها نمادهای ترافیک شهری قرار داده شده و به دانش‌آموزان و مردم نحوه‌ی استفاده صحیح از معابر شهری آموزش داده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری گفت: در زمینه فرهنگ ترافیک پارک‌های آموزش ترافیک ایجاد کرده‌ایم 13 پارک در 12 منطقه ایجاد شده که جزء سیاست‌های شهرداری است و قرار است در تمام پارک‌ها این آموزش‌ها داده شود.

به گزارش فارس سیدمحمد مهدی میرزایی در نشست خبری فرهنگ تردد و ترافیک گفت: مساله ترافیک تک بعدی نیست بلکه چند وجهی است و از نظریات و شاخصه‌های متفاوتی تشکیل شده است و جز معدود موضوعاتی است که جنبه های دیگر روی آن اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک موضوعی است که تمام اقشار با آن درگیرند و هیچ کس نمی‌تواند بی‌تفاوت از کنار آن عبور کند بنابراین اگر بخواهیم ترافیک را بررسی کنیم باید این دو موضوع مدنظر قرار گیرد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری افزود: برای این که فرهنگ‌سازی ترافیک کامل انجام شود شهرداری به آن ورود کرده اما به تنهایی کفایت نمی‌کند به حل موضوع ترافیک یا فرهنگ‌سازی آن ورود کند.

میرزایی گفت: در عین حال شهرداری تمام ضوابط در مورد محوریت خط سفید را مد نظر قرار داده و تمام مناطق تا انتهای سال آن را رعایت خواهند کرد همانگونه که مناطق 6 و 8 به صورت پایلوت آن را رعایت کرده و اجرا خواهند کرد.

وی افزود: بر روی آموزش کودکان توجه جدی داریم تا آموزه‌ها ماندگار شود منظور این نیست که از کودکان یاد بگیریم بلکه این کودکان آموزش دیده می‌توانند در مواقع حساس به والدین خود تذکر و یا داوری کنند.

معاون آموزشی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ادامه داد: در زمینه فرهنگ ترافیک پارک‌های آموزش ترافیک ایجاد کرده‌ایم 13 پارک در 12 منطقه ایجاد شده که جزء سیاست‌های شهرداری است تا در تمام پارک‌ها این آموزش‌ها داده شود.

میرزایی تصریح کرد در این پارک‌ها نمادهای ترافیک شهری قرار داده شده و به دانش‌آموزان و مردم نحوه‌ی استفاده صحیح از معابر شهری آموزش داده می‌شود.

وی گفت: آموزش نباید کلاسیک باشد چرا که تأثیر مستقیم نخواهد داشت.

معاون سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری افزود همچنین با اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برنامه‌های آموزشی و درسی خواهیم داشت که به صورت جنبی به دانش‌آموزان آموزش‌های ترافیکی داده می‌‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین