کد خبر: ۲۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

حمله مصباح‌یزدی به دولت و انتقاد از تلاش برای رفع تحریم‌ها

در حالی آیت الله مصباح یزدی از عملکرد دولت روحانی در مسئله هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان انتقاد می‌کند که مقام معظم رهبری اخیرا ضمن تایید عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و اشاره به "تلاش بی‌وقفه مسئولین و هیأت مذاکره‌کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است...بنده با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم...
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خرداد نوشت: آیت‌الله مصباح یزدی از حامیان دولت احمدی‌نژاد و رهبر معنوی جبهه پایداری که بعد از روی‌کارآمدن دولت روحانی به‌عنوان رهبر یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های منتقد و مخالف دولت شناخته‌شده است به‌تازگی انتقادهای تندی علیه دولت اعتدال و البته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مطرح کرده است.
 
به گزارش خرداد، آیت‌الله مصباح‌یزدی بدون اشاره مستقیم به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفته است "یک نفر فکر می‌کند انقلاب را آنها درست کردند؛ یا حتی بالاتر امام را هم آنها درست کردند... و فردا می‌گوید من خدای شما هستیم! اصلا من خدای بزرگ شما هستم اگر نفهمیدی بفهم! حتی می‌گوید این نهرها زیر تخت من جریان دارد. بذل و بخشش‌ها کافی است. در تاریخ هم قهرمان می‌شود البته برای همسوکردن فکر مردم با خود نقشه‌ها می‌کشد."
 
وی در ادامه با بیان اینکه "اگر حرف‌هایی که می‌سازند حرف‌های اسلامی باشد سودی هم اگر عائدش شد نوش جانش. اما ... به اینها قانع نیست، این می‌خواهد به همه ریاست داشته باشد"، مطرح کرد: اینها هوس برشان مسلط شده است. به‌همین‌خاطر است که فتنه اول از خواص شروع می‌شود. آن‌گاه مردم را گمراه می‌کنند و آنان را به سمت آنان می‌کشانند.
 
وی که در افتتاحیه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سخنرانی کرده است، در ادامه سخنان خود در انتقاد از عملکرد دولت روحانی با اشاره به اینکه "کسانی بودند که بیشترین معرفت‌ها را به اسلام داشتند اما همین افراد بالاترین خیانت‌ها را داشتند"، گفته است: خیانت‌کارها کسانی هستند که پشت‌پرده مذاکراتی که دارند هر حرکتی می‌کنند...نمی‌توان گفت اینها جهل داشتند نه اینها حسابی واردند و آگاهند... چرا بالاترین اهداف ما «برداشتن تحریم‌ها» شده است؟ در حالی که اسلام ما و انقلاب ما اهداف دیگری داشت، آیا می‌توان گفت این انقلابیون امروزی، همان افراد گذشته و انقلابیون دیروز هستند؟ همان سخنرانان طوفانی و انقلابی دیروز هستند؟
 
به گزارش خرداد، در حالی آیت الله مصباح یزدی از عملکرد دولت روحانی در مسئله هسته‌ای و تلاش برای رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان انتقاد می‌کند که مقام معظم رهبری اخیرا ضمن تایید عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و اشاره به "تلاش بی‌وقفه مسئولین و هیأت مذاکره‌کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است...بنده با توافقی که بتواند انجام بشود موافقم...
 
آیت الله مصباح‌یزدی و جبهه پایداری که اکثرا از شاگردان و پیروان وی هستند، زمانی در حمایت از محمود احمدی‌نژاد، دستورات اجرايي وی را همرديف با حكم خدا قرار داده بود. اما این گروه به رهبری مصباح‌یزدی منتقد تند و سرسخت دولت منتخب مردم شده و به‌شدت از رئیس‌جمهور اعتدال‌گرا انتقاد می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین