کد خبر: ۲۸۳۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱

جهانگیری:‌‌ به هیچ‌ وجه دنبال توافق‌ بد نیستیم

معاون اول رییس جمهور با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی اظهار کرد:‌ ما از اول هم گفتیم که توافق نکردن بهتر از توافق بد است و ما به هیچ وجه به دنبال توافق بد نیستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری استان کرمان با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند با دنیا یک تعامل سازنده و مثبت داشته باشد، افزود: اگرچه تحریم‌ها غیرقانونی است و ملت ما را در فشار قرار داده است اما ما فکر کردیم که با تعامل و گفت‌وگو می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. در واقع ما راه تعامل و گفت‌وگو را باز کردیم و فکر می‌کنیم قوی‌ترین تیم مذاکره‌کننده و مجرب‌ترین آن‌ها را دارا هستیم و خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز همواره در تایید تیم مذاکره کننده سخن گفتند.

وی ادامه داد: ما حقوق هسته‌ای‌مان را به اثبات رسانده‌ایم و بخشی از بنیان‌های تحریم‌ها را بر هم زده‌ایم و به حمدالله در این 18 ماه موفق شدیم آنها را به نقطه‌ای برسانیم که طی آن فضای بین‌المللی اجازه نداده، تحریم‌ جدیدی علیه ملت ایران وضع شود، همچنین دیدیم که تحریم‌های قبلی، تعلیق و بخشی از منابع ما که مسدود شده بود نیز آزاد شد. توافقی را می‌خواهیم که حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهد و ملت ایران بتواند از حقوق خود دفاع کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین اظهار کرد:‌ ما از نظر امنیت داخلی باثبات هستیم و غربی‌ها می‌دانند که اگر به دنبال حل مشکلات منطقه هستند فقط ایران می‌تواند این مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشورمان از جمله مساله آب و آلودگی هوا گفت: ما امروز خودمان را در رنج مردم اهواز شریک می‌دانیم و خودمان نیز از اینکه آن‌ها از این موضوع رنج می‌کشند رنج می‌کشیم و در صدد هستیم تا تدابیری بیندیشیم که بتوانیم به نقطه بهتری دست پیدا کنیم. از مدیران به صورت جدی انتظار داریم که برای حمایت از مردم و حل مشکلات آنها وقت بگذارند.

جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما دوای درد مردم منطقه است، گفت: آنها که به دنبال مردمسالاری‌، آزادی خواهی و عدالت خواهی هستند می‌دانند که انقلاب اسلامی ما برای آنها مثمر ثمر خواهد بود.

وی با مورد توجه قرار دادن راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: این راهپیمایی می‌تواند نمایش عزت و انسجام ملت ایران و بیانگر این باشد که این مردم به آینده خود امیدوارند و اگر ما بتوانیم این نمایش را به خوبی عرضه کنیم حتما چهره مطلوبی از ایران ترسیم خواهد شد. همچنین وقتی دشمنان ما این انسجام داخلی را ببینند به شدت از دشمنی با ما مایوس می‌شوند و به هر ترتیب امیدواریم در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور گسترده مردم باشیم.

جهانگیری با اشاره به وجود پدیده داعش در منطقه اظهار کرد: ظاهر فقط این نیست که داعش قتل عام می‌کند بلکه واقعیت این است که اینها در جهت تقویت اسلام هراسی آمده‌اند تا اینکه دین اسلام را دین خشنی معرفی کنند که یک فرد را زنده‌زنده در قفس می‌گذارد و به آتش می‌کشد و حتما پشت سر داعش یک جریان ضد اسلام است.

وی، دولت یازدهم را چکیده مدیریت 36 ساله جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به موضوع کاهش بهای نفت گفت: این موضوع برای ما قابل پیش‌بینی نبود و ما هیچ دلیلی هم نمی‌دیدیم که بهای نفت کاهش پیدا کند. اگرچه مسائل اقتصادی و توطئه‌های سیاسی در این امر دخیل بوده اما این را می‌خواهم بگویم که تاثیر کاهش بهای نفت در مواردی مثل بودجه تاثیرگذار است. در همین راستا از تمامی دستگاه‌ها انتظار داریم که صرفه‌جویی جدی داشته باشند. از آنجایی که کاهش بهای نفت در تراز پرداخت‌ها و صادرات و واردات تاثیر دارد باید بگویم که از هیچ مدیری این موضوع پذیرفته نیست که بخواهد در مقابل کار صادر کننده اخلال به وجود بیاورد و یا کار او را تسهیل نکند.

جهانگیری تاکید کرد:‌برای اینکه در سال 94 با مشکل رکود و تورم مواجه نشویم دولت برنامه‌های خود را تهیه کرده و انتظارمان از همگی کمک در این مسیر است.

به گزارش ایسنا، معاون اول رییس جمهور صبح امروز، دوشنبه به منظور افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی به کرمان سفر کرد و شرکت در جلسه شورای اداری این استان پایان بخش سفر یک روزه جهانگیری به کرمان بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین