کد خبر: ۲۸۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰

چین و چروک زودرس در مردان شایع‌تر است

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه مردان بیش از زنان در معرض چین و چروک زودرس قرار می‌گیرند، تاکید کرد: نور خورشید باعث تولید رادیکال‌های آزاد در پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی کلاژن‌ساز می‌شود و با توجه به اینکه مردان بیش از زنان در معرض نور خورشید هستند، با چین و چروک زودرس مواجه می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شیوه زندگی و عادت‌های روزانه عاملی مهم در پیر شدن زودرس ظاهر افراد است، گفت: در سن میانسالی بازسازی سلول‌ها کاهش می‌یابد و کم کم اثرات آسیب‌های ناشی از آلودگی، استعمال دخانیات و نور خورشید روی پوست ظاهر شود، این امر باعث می‌شود فیبرهای کلاژن شل و در نتیجه پوست با چین و چروک مواجه شود.

وی در ادامه افزود: رژیم‌های غذایی غیراستاندارد و مداوم باعث پیری زودرس پوست می‌شود؛ چراکه این رژیم‌ها اغلب همراه با بالا رفتن، کشیدگی پوست، کاهش قابلیت ارتجاع‌پذیری پوست و پایین آمدن وزن همراه با ایجاد چین و چروک و شل شدن مداوم پوست می‌شود. بهترین حالت کاهش وزن و محافظت همزمان پوست کم کردن نیم کیلو در هفته است.

احسانی گفت: مردان بیش از زنان در معرض چین و چروک زودرس قرار می‌گیرند. نور خورشید باعث تولید رادیکال‌های آزاد در پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی کلاژن‌ساز که پوست را نرم، لطیف و فاقد چروک نگه می‌دارد، می‌شود. بنابراین با توجه به اینکه مردان بیش از زنان در معرض نور خورشید هستند، می‌توانند با چین و چروک زودرس مواجه شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اهمیت نوشیدن آب با بالارفتن سن افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: افزایش سن باعث نازک‌تر و خشک‌تر شدن پوست می‌شود بنابراین نوشیدن آب کافی در روز به حفظ رطوبت سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

احسانی یادآور شد: خشکی شدید پوست ناشی از لوازم آرایش نامرغوب، خواب ناکافی، مصرف داروهای اعصاب، دخانیات و استرس از عوامل تاثیرگذار در بروز چین و چروک زودرس است که بیشترین تاثیر را می‌توان در پوست دست، صورت و گردن مشاهده کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه با افزایش سن باید از یک برنامه مراقبتی پوست بهره برد، تاکید کرد: استفاده از داروهای نگهدارنده پوست، لیزر جوان سازی، تزریق بوتاکس و لایه‌برداری از جمله فعالیت‌هایی است که افراد برای مقابله با چین و چروک اقدام می‌کنند اما هیچ یک دارای تاثیر مداوم مراقبت طبیعی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین