کد خبر: ۲۸۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷

آغاز تشریفات اجرای حکم رحیمی در دادسرای تهران

دادستان کل کشور درباره پرونده محمدرضا رحیمی گفت: تشریفات اجرای حکم این پرونده در دادسرای تهران آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی گفت: هر چیزی در عالم بخواهد قدسیت پیدا کند باید ذات قدس خداوند در او جلوه کند. نظام ما نظام مقدس است و اولین شرط قدسیت آن این است که متصل باشد به وحی و قدسیت خداوند. ساختار نظام ما متصل به قدسیت خداوند است.

وی افزود: سازوکار ساختاری انقلاب نیز این اتصال را به قدسیت الهی دارد. امام فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است و این ولایت نشانه اتصال به قدسیت الهی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: دومین نکته درباره قدسیت نظام، بایدها و نبایدها و قانون است. نظامی که می‌خواهد قدسی شود باید قانون مقدس و الهی داشته باشد. امام طی فرمانی فرمودند که تمام قوانین غیرشرعی از درجه اعتبار ساقط است.

وی در ادامه، سومین شرط قدسی شدن نظام را اعمال افراد و مسئولین آن خواند و گفت: سازوکار و قوانین یک نظام قدسی است، اما باید تمام افراد و مسئولین آن نیز قدسی فکر و عمل کنند.

وی درباره کلمه امت و عناصری که در آن وجود دارند، اظهار داشت: اولین عنصری که در امت قرار داده شده، مقصد داشتن است، دومین عنصر، حرکت و پویایی است و عنصر سوم، عنصر امام و مقتدا است. امت همواره امامی دارد که از تمامی سرمایه‌های مادی و معنوی بهره می‌گیرد که امت را به سرانجام برساند.

دادستان کل کشور خطاب به مسئولین دانشگاه علوم قضایی گفت: شما دارید نیروهایی تربیت می‌کنید که در مسیر علم، عدالت و تهذیب نفس قدم برمی‌دارند، حال اگر قاضی برخلاف رفتار قدسی حکم کند، رفتار آن به این سیستم ارگانیک نمی‌خورد.

رئیس با اشاره به نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اذعان کرد: پیامی که حضرت آقا به جوانان اروپایی و آمریکایی دادند همان پیامی بود که امام(ره) به گورباچف داد، ولی خطاب به مردم است، زیرا می‌فرمایند مسئولان شما حقیقت را ذبح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما دو رکن اساسی برای قضاوت قاضی داریم، گفت: علم و عدالت این دو رکن هستند که درباره علم، علما گفته‌اند قاضی باید مجتهد باشد یا اگر مجتهد نبود، مقلد آشنا به قوانین قضایی باشد، اما تمام علما می‌گویند که قاضی باید عادل باشد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سلامت یک قاضی می تواند به سلامت دستگاه قضایی کمک کند، گفت: وکیل سالم بهترین وسیله برای دادرسی عادلانه است. بحث ما حق‌الوکاله‌ها نیست، بلکه بحث ما روی حق‌طلبی و وکالت براساس حق است.

رئیسی با بیان اینکه امروز دادسراهای ما صف مقدم مقابله با مفاسد هستند، گفت: زمانی نظام قدسی جمهوری اسلامی تشکیل شد، کسانی که روحیه طغیان داشتند نمی‌خواستند این نظام پا بگیرد، اما الحمدلله در 10 سال اول تمام نهادها تشکیل شد. یک قدم مقابله با این نظام در 10 سال اول جنگ تحمیلی و ترورها توسط منافقین بود که در تهران بعضاً روزی صد ترور داشتیم.

وی اظهار داشت: در دهه دوم انقلاب که دوره تثبیت بود، دشمنان سعی می‌کردند بگویند نظام ما ناکارآمد است و در دهه سوم می‌خواستند نظام را در مرزهای خود محصور کنند ولی در آستانه دهه چهارم انقلاب دیدید که بیداری اسلامی به وجود آمد و در یک کلمه، تمام دنیا می‌خواهند مسلمان زندگی کنند.

دادستان کل کشور در خاتمه گفت: نجات ما در گرو دین و عمل به فرامین الهی است.

بر پایه این گزارش گزارش ، دادستان کل کشور همچنین در حاشیه مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم قضایی درباره پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور سابق گفت: کارهای تشریفاتش در دادسرای تهران آغاز شده است.

وی در سخنانی در این مراسم درباره نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: این نظام یک نظام قدسی است زیرا به قدسیت خداوند اختصاص دارد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: همچنین ساز و کار و قوانین نظام جمهوری اسلامی نیز قدسی است و لازمه تعالی این حکومت این است که افراد و مسئولین آن هم اعمال قدسی داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین