کد خبر: ۲۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

نام صندوق مهر امام رضا(ع) عوض شد

اصغر نوراله زاده اظهار کرد: مجوز تغییر نام صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی امید از سوی بانک مرکزی در هفته گذشته صادر شد و اساسنامه آن طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) از تغییر نام صندوق به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته بیش از 62 میلیارد تومان تسهیلات برای راه‌اندازی و بهره‌برداری کسب و کارهای کوچک و خانگی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، اصغر نوراله زاده اظهار کرد: مجوز تغییر نام صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی امید از سوی بانک مرکزی در هفته گذشته صادر شد و اساسنامه آن طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: این تغییر نام به دنبال الزام شورای پول و اعتبار صورت گرفت که بر اساس آن اسامی ائمه اطهار نباید بر روی موسسات مالی و اعتباری باشد و از آنجا که بخشی از کار صندوق اخذ سپرده از مردم و جمع آوری منابع مردمی است و کار پولی انجام می‌دهد یا وثایقی از افراد می‌گیرد صحیح نبود که به نام ائمه اطهار فعالیت کند لذا نسبت به اخذ مجوز از بانک مرکزی اقدام کردیم که بر این اساس بانک مرکزی در هفته اخیر مجوز لازم را صادر کرد.

نوراله زاده در ادامه از اختصاص بیش از 62 میلیارد تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به طرح‌های کسب و کار خبر داد و گفت: این تسهیلات طی یک ماه گذشته به منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری مشاغل و کسب وکارهای خرد و کوچک تخصیص داده شده است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) ادامه داد: به مناسب ایام الله دهه فجر طرح‌های متعدد و مختلفی در سطح کشور با سرمایه‌گذاری و حمایت مالی صندوق افتتاح و راه‌اندازی می‌شود که شهرهای مشهد، جیرفت و بندرعباس از جمله شهرهایی است که در هفته جاری شاهد افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های بسیاری در آنها خواهیم بود.

به گفته نوراله زاده حمایت و ساماندهی طرح‌های خرد و کوچک از رویکردهای صندوق مهر امام رضا(ع)‌است و ویژگی بارز طرح‌های مذکور این است که به دلیل کوچک بودن سریعتر از حد انتظار به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین