کد خبر: ۲۸۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۱

رونق بازار لینوکس با پروژه هرکودک،یک لپ تاپ

آفتاب‌‌نیوز : لپ‌‏تاپ‌‏هاي صددلاري كه بر پايه پروژه "هر كودک، يک لپ‌‏تاپ "سازمان ملل طراحي شده طبق برنامه تا اواخر سال 2006 در اختيار كودكان و دانش‌‏آموزان در كشورهاي فقير قرار خواهد گرفت.
 
در اين لپ‌‏تاپ هاي كه به ماشين‌‏هاي سبز معروف هستند به جاي سيستم عامل‌‏هاي تجاري از سيستم عامل كدباز لينوكس استفاده شده است تا هزينه‌‏هاي آن به حداقل كاهش يابد. 

اخيرا شركت اپل اعلام كرد: حاضر است سيستم عامل Mac OSX خود را براي به كارگيري در اين لپ‌‏تاپ‌‏ها ارايه دهد ، اما گروه مجريان اين پروژه با اين پيشنهاد مخالفت كردند و اعلام كردند ؛ لينوكس همواره اولين انتخاب آنها خواهد بود. 

از آنجايي كه پيش‌‏بيني مي‌‏شود ؛ محموله‌‏هاي اين لپ‌‏تاپ‌‏ها در سفارشات ميليوني به كشورهاي مختلف ارسال شود نقش آن در تقويت سهم بازار لينوكس قابل توجه خواهد بود. 

با اين حال شماري از كارشناسان مي‌‏گويند: مهم‌‏ترين عامل تعيين كننده در رشد لينوكس به كارگيري آن از سوي شركت‌‏ها است . در صورتي كه شركت‌‏ها در سطح جهاني اين سيستم عامل را به كار بگيرند مي‌‏توان به آينده‌‏ اين سيستم‌‏ عامل اميدوار بود ؛ چرا كه نفوذ آن در شركت‌‏هاي عمده، زمينه را براي گسترش خدمات و پشتيباني فراهم مي‌‏كند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین