کد خبر: ۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۷

حمايت افكار عمومي،مهمترين رمز موفقيت ايران در آژانس

آفتاب‌‌نیوز : علي عدالتي گفت: در محافل ديپلماتيك امروز جهان نقش حمايت افكار عمومي در پيشبرد پروژه‌هاي ملي و جهاني ، بيش از نوع رايزني كشورها از اهميت برخوردار است.

وي در ادامه افزود: به‌همين دليل نظرسنجي‌ها و حركتهاي مردمي كه در داخل كشورها در حمايت از پروژهاي ملي و فراملي صورت مي‌گيرد،نقش موثري در نگاه كشورهاي غربي و نوع برخورد با اين فرايندها دارد.

اين فعال سياسي گفت: خواستگاه‌ها و حركت‌هايی كه افكار عمومي داخل كشور در اعتراض به برخورد نامناسب كشورهاي غربي در اجلاس گذشته آژانس و حمايت از افكارعمومي از فرايند دست يابي ايران به فناوري صلح آميز انرژي هسته‌اي صورت گرفت، باعث پي بردن كشورهاي غربي به‌حمايت گسترده افكار عمومي از دست يابي كشور به اين فرايند و عقب نشيني آنها از مواضع قبلي شان شد.

عدالتي در خصوص راههاي گسترش حمايت افكار عمومي ‌از پروژهاي ملي و فراملي كشورها ،افزود: اطلاع رساني صحيح و به موقع كشورها نقش موثري در افزايش حمايت افكار عمومي از پروژهاي ملي و فراملي آنها مي‌تواند داشته باشد.

اين فعال سياسي با اشاره به پيامدهاي افزايش حمايت افكار عمومي حركت‌هاي ديپلماتيك دولت ها،گفت: اتكاي نظام به حمايت افكار عمومي از پروژهاي ملي و فراملي و حركتهاي ديپلماتيك منجر به قطع وابستگي كشورها از طرف‌هاي خارجي مي‌شود.

وي در ادامه افزود: درست است كه ما براي دستيابي به فناوري صلح آميز انرژي هسته‌اي نياز به مذاكرات و عقد قرارداد با كشورهاي ديگر داريم، اما اتكاي ما به حمايت گسترده افكار عمومي،مي‌تواند زمينه‌هاي لازم براي دسترسي آسان و سريع تر به اين فرايند را فراهم كند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین