کد خبر: ۲۸۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

بیقراری و درد گوش کودک، نشانه عفونت است

یک متخصص کودکان با اشاره به اینکه بیقراری و درد گوش از علائم ابتلا کودکان به اوتیت (عفونت گوش) است، اظهار کرد: بیشترین علت مراجعه کودکان به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها در فصل زمستان سرماخوردگی است و این بیماری می‌تواند موجب افزایش احتمال ابتلای کودکان به اوتیت شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در فصل زمستان تعداد زیادی از کودکان به سرماخوردگی مبتلا می‌شوند، گفت: بیماری اوتیت (عفونت گوش) یکی از عوارض ابتلا به سرماخوردگی است که بیشترین علت مراجعه کودکان به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها در فصل زمستان سرماخوردگی است. بنابراین ابتلا به سرماخوردگی می‌تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به اوتیت در کودکان شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه شیوع عفونت به گوش در هنگام سرماخوردگی به علت باریک بودن مسیر هوا در آن سریع‌تر است، تصریح کرد: بیقراری و درد گوش از علائم ابتلا به بیماری اوتیت است که ممکن است تا یک هفته ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص این بیماری به صورت معاینه گوش و مشاهده قرمزی پرده گوش است. بنابراین پس از ابتلا به اوتیت باید به پزشک مراجعه کرد.

کوشانفر آبریزش بینی، تب و سرفه‌های مکرر را از علائم ابتلا کودکان به سرماخوردگی دانست و یادآور شد: سرماخوردگی اغلب یک بیماری ویروسی است و حداکثر زمان بهبودی آن 10 روز است، اما در صورت ابتلا کودکان به این بیماری باید بیشتر از قبل به تغذیه آن‌ها توجه کرد.

این متخصص کودکان در پایان با اشاره به اینکه اوتیت به وسیله پزشک و از راه کنترل گوش بهبود می‌یابد، بیان کرد: استفاده از مرکبات در هنگام ابتلا کودکان به اوتیت و سرماخوردگی نقش موثری را در بهبود بیماری ایفا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین