کد خبر: ۲۸۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷

آنفلوانزای خوکی در هند ۴۰۷ قربانی گرفت

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: ۴۰۷ نفر از ابتدای سال میلادی براثر ابتلا به بیماری انفلوانزای خوکی در هند جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، براساس گزارش وزارت بهداشت هند حدود نیمی از این افراد در ۱۰ روز نخست فوریه (بهمن ) جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات بهداشتی هند بیش از پنج هزار مورد ابتلا به این بیماری درهند گزارش شده است و دولت برای جلوگیری از گسترش این بیماری واکسیناسیون کارکنان بخش پزشکی که در تماس با بیماران هستند را آغاز کرده است.

کارشناسان بهداشتی از مردم و مبتلایان خواسته اند کمتر در مناطق شلوغ و پرازدحام حاضر شوند.

شستشوی مرتب دست ها ، استفاده از ماسک و تماس نداشتن دست آلوده با بینی، دهان و چشم از توصیه های کارشناسان بهداشتی به مردم برای جلوگیری ازابتلا به این بیماری است.

از سال ۲۰۰۹ سال شیوع بیماری آنفلوانزای خوکی تاکنون بیش از چهار هزار نفر در هند براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به نظر می رسد با توجه به هزینه بالای درمان و وجود بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از جمعیت زیر خط فقر در این کشور که کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند بر تعداد افراد فوت شده ناشی از این بیماری افزایش یابد.

این ویروس نخستین بار در سال ۱۹۱۸ میلادی در آمریکا شناخته شد و پس از یک دوره طولانی در آوریل ۲۰۰۹ دوباره این بیماری به نام انفلوآنزای نوع A یا خوکی با شکل، قدرت و توانایی بیماری زایی متفاوت از گذشته در ایالات کالیفرنیای جنوبی از کشور آمریکا گزارش شد و پس از آن در کشورهای مکزیک، کانادا و اروپا مشاهده شد.

اگرچه این بیماری آنفلوآنزای خوکی نام گرفته ولی به معنای آن نیست که از خوک به انسان انتقال می یابد بلکه در آزمایش های به عمل آمده مشخص شد که تعدادی از ویروس های مشخص شده آن شبیه ژن های آنفلوآنزای ویروسی در خوک های شمال امریکا است.

قدرت بیماری زایی این ویروس سه برابر ویروس آنفلوآنزای معمولی بوده و بیشترین شیوع آن در فصل سرد از انسان به انسان منتقل می شود.

تب، سرفه، گلو درد، سردرد، لرز، کوفتگی عضلانی و در برخی از افراد اسهال و استفراغ از علائم آنفلوآنزای نوع آ (N۱H۱ )است.

دوره انتقال این بیماری از یک تا هفت روز بعد از آغاز علائم بیماری و با داشتن تماس نزدیک صورت می گیرد.

معمولا قسمت فوقانی سیستم تنفسی را درگیر می کند و تنها در یک تا دو درصد می تواند منجر به مرگ شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین