کد خبر: ۲۸۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

ریزش طلا متوقف شد

طلا در بازار جهانی در پی انتشار آمار ضعیف اقتصادی در آمریکا که تردیدها را نسبت به روند رشد این کشور برانگیخت و تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را افزایش داد، اندکی صعود کرد و از کمترین قیمت یک ماه گذشته بهبود یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جمعه بازار سنگاپور حداکثر 0.5 درصد افزایش یافت و به 1227 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، 0.5 درصد افزایش یافت و به 1227 دلار رسید.

طلا پس از اینکه روز چهارشنبه به 1215 دلار سقوط کرد، روز پنج شنبه 0.3 درصد رشد کرد. طلا از اواسط ژانویه به این طرف صعود روزانه متوالی نداشته است.

این فلز گرانبها به سوی سومین کاهش هفتگی متوالی پیش می‌رود که طولانی‌ترین روند نزولی از سپتامبر گذشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار خرده فروشی ضعیف در آمریکا به جذابیت طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن کمک کرد و باعث کاهش ارزش دلار شد با این همه این ارز همچنان نزدیک به بالاترین سطح 10 سال گذشته قرار دارد.

طلا این اواخر به دلیل تردیدها نسبت به مذاکرات بدهی یونان با وام دهندگان اروپایی و آینده این کشور در منطقه یورو که باعث سقوط بازارهای سهام شده بود، صعود چشمگیری پیدا کرده بود.

به گفته تحلیلگران، اگر مقامات یونان با کشورهای منطقه یورو در مورد شرایط تمدید برنامه نجات مالی این کشور به توافق برسند، ریسک پذیری سرمایه گذاران بهبود پیدا کرده و تقاضا برای طلا را ضعیف می‌کند. سرمایه گذاران همچنین تحولات در اوکراین را پس از توافق آتش بس موقت میان دولت و جدایی طلبان طرفدار روسیه تحت نظر دارند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون با ظهور مجدد بحران بدهی یونان و اجرای تدابیر محرک مالی بیشتر در اروپا و آسیا که تاثیر صعود دلار و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا را تا اندازه‌ای تحت‌الشعاع قرار داده اند، 3.7 درصد رشد کرده است.

بدبینی نسبت به طلا در ذخایر سرمایه گذاران منعکس شد. «اس پی دی آر گولد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است اعلام کرد ذخایرش 0.23 درصد در روز پنج شنبه کاهش یافت و به 771.51 تن رسید.

در بازارهای فیزیکی هم در شرایطی که قیمت طلا نزدیک 1200 دلار قرار گرفته، خرید چینی‌ها در آستانه تعطیلات سال نوی این کشور در هفته آینده ثابت باقی مانده است.

طبق گزارش جدید شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی برای طلا در سال 2014 به میزان چهار درصد کاهش یافت و به 3923.7 تن رسید. در چین که بزرگترین مصرف کننده طلای جهان در سال 2013 شده بود، تقاضا برای این فلز زرد 38 درصد کاهش پیدا کرد و به 813.6 تن رسید. خرید شمش و سکه طلا برای سرمایه‌گذاری در چین سال گذشته به میزان 50 درصد کاهش یافت و خرید جواهرات هم از رکورد بالای سال 2013 کمتر شد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.7 درصد افزاش یافت و به 16.9694 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 1204 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.4 درصد افزایش، 777 دلار معامله شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین