کد خبر: ۲۸۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹

افزایش۷۰ درصدی پروازهای عبوری ازآسمان ایران/ امنیت بالای آسمان کشور

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور آسمان ایران را از امن ترین فضا برای پرواز هواپیماها در منطقه دانست و از افزایش ۷۰درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران طی سال جاری خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ابراهیم شوشتری ظهر شنبه در حاشیه افتتاح سیستم ناوبری جدید فرودگاه یاسوج به خبرنگاران گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک کشور ایران که پل بین شرق و غرب جهان است و سرویس خوب ناوبری کشور، از مردادماه گذشته تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: علاوه براین امنیت بالای آسمان ایران هم از دلایل مهم این مسئله بوده که موجب شده تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران از ۵۰۰ پرواز در روز به ۹۰۰ پرواز افزایش یافته است.

شوشتری تعداد فرودگاهای تحت نظر شرکت فرودگاههای کشور را ۵۴ فرودگاه عنوان کرد و بیان داشت: روزانه چیزی حدود ۷۰۰ پرواز بین‌المللی و داخلی در این فرودگاهها انجام می شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور همچنین از رشد ۵ تا ۶ درصدی آمار مسافر داخلی در سال خبر داد و گفت: در پروازهای بین‌المللی نیز طی دوسال گذشته به دلیل بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته ایم.

به گزارش مهر، شوشتری همچنین توسعه سیستم ناوبری ماهواره ای را از برنامه های آینده این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور تا پایان سال ۹۴ به این سیستم مجهز می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین