کد خبر: ۲۸۳۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجهه با آن هراس داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با پایان یافتن سی‌و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، دوره جدید اکران فیلم های سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» و «گورداله» آغاز شد.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داود بیدل در سینماهای اریکه ایرانیان ،زندگی ،پردیس کیان ،حافظ،راگا،صحرا،سمرقند ،تیراژه،سروش ،جی ،میلاد ،مرکزی، فردوسی، تماشا، ملت از 23 بهمن اکران شده است و با استقبال خوبی همراه شده است .

فیلم روزگاری عشق و خیانت به کارگردانی داود بیدل و به تهیه‌کنندگی روح الله شمقدری ساخته شده است و در آن بازیگرانی همچون شهرزاد کمال‌زاده، میلاد کی‌مرام، همایون ارشادی، نسرین مقانلو، سحر قریشی، حسن جوهرچی، جعفر دهقان، علی اوسیوند، آتش تقی‌پور و جمشید هاشم‌پور ایفای نقش می‌کنند. پخش این فیلم را جبرییل فیلم بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجهه با آن هراس داشته است.

همچنین سایت این فیلم نیز همزمان با اکران آن به ادرس http://roozegari.ir/ رونمایی شدکه شامل اطلاعات و مشخصات فیلم و همچنین آخرین تصاویر و خبرها درباره فیلم است.

همچنین فیلم سینمایی «گورداله» در سینماهای اریکه ایرانیان،آزادی،پردیس ملت،جی ،حافظ،کارون،سروش ، اکران شده است و در سانس صبح ویژه کودکان و مدارس کشور به نمایش در می‌اید و استقبال خوبی نیز این فیلم شده است.

فیلم «گورداله» اقتباسی است از یک افسانهٔ شیرین و جذاب ایرانی. این افسانه در کتاب افسانه‌های سرزمین من به کوشش خسرو صالحی در سال ۱۳۷۰ به چاپ رسیده است گورداله قصهٔ خانواده ایی را روایت می‌کند که با ساده لوحی و تنبلی برادر بزرگ خانواده در دام می‌افتند در ادامه «گورداله» پسر کوچک اما باهوش خانواده با ترفندهایی که می‌اندیشد خانواده‌اش را از خطر نجات می‌دهد.

در این قصه الاغی هست به اسم ملموتی که یکی از شخصیت‌های اصلی قصه است و بهمن مفید صدا پیشگی ان را انجام داده است همچنین دو کبوتر نیز در فیلم حضور دارند که هنگامه مفید و شهره لرستانی به جای این دو کبوتر صحبت کرده‌اند هستند. که با دوبلهٔ زیبایشان اثر گذاری کار را دوچندان کردند. مدیر دوبلاژ علیرضا علیمردانی است و احسان مهدی با وی همکاری کردند

فیلم سینمایی «گورداله» در سال ۱۳۹۱ تولید و‌ همان سال هم در جشنوارهٔ کودک و نوجوان اصفهان حضور پیدا کرد هفت جایزهٔ بر‌تر جشنواره را شامل تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهتربن فیلم جشنواره، تندیس پروانهٔ طلایی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، تندیس پروانه طلایی و دبپلم افتخار بهترین دستاورد هنری، دیپلم افتخار بهترین موسیقی فیلم، دیپلم افتخار بهترین ساخت عروسک، تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم از نگاه انجمن منتقدین و نویسندگان سینما.، دیپلم افتخار بهترین فیلم از انجمن فیلمسازان ایران.

فیلم گورداله در بازار جشنواره فیلم برلین به نمایش در آمد و همچنین بعنوان فیلم منتخب یونیسف در کشور هندوستان برای کودکان به نمایش در آمد.

پیام تبریک مجید سرسنگی به مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دکتر «مجید سرسنگی» مدیرعامل خانه‌ی هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه‌ی ایرانشهر با صدور پیامی انتصاب «مهدی شفیعی» به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تبریک گفت.

متن این پیام که به مناسبت انتصاب مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده، به شرح زیر است:

«بنام خدا

جناب آقای مهدی شفیعی

با سلام

انتصاب جنابعالی را به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک می گویم.

جنابعالی خود واقفید که متاسفانه هنر تئاتر در کشور با مشکلات و نابسامانی هایی روبرو است که رفع آن‌ها از یک سو تلاش صادقانه و عالمانه‌ی مدیریت تئاتر کشور و از سوی دیگر هم دلی و صبوری هنرمندان فرهیخته‌ی این هنر را می‌طلبد.

تئاتر ما اینک نیازمند تغییرات و تحولاتی جدی و اساسی است؛ تغییرات و تحولاتی که از یک سو هویت ایرانی و اسلامی و اقبال مردم فهیم کشورمان را به آن را تضمین کند و از سوی دیگر جایگاه این هنر ارزنده را در عرصه های بین المللی رفعت بخشد. استفاده از توان هنرمندان و دانشگاهیان کشور و همچنین ظرفیت های بی شمار هنر تئاتر در شهرستان ها قطعا جنابعالی را در سامان بخشی به این حوزه یاریگر خواهد بود.

از خداوند متعال توفیق شما را در این امر مهم مسئلت کرده و آمادگی و همراهی خانه‌ی هنرمندان ایران و تماشاخانه‌ی ایرانشهر را در این زمینه اعلام می‌دارم.»

"رام کردن زن سرکش" در راه ایرانشهر

نمایش "رام کردن زن سرکش" نوشته ویلیام شکسپیر و کارگردانی مریم کاظمی بهار 1394 در تماشاخانه ایرانشهر اجرای عمومی خود را آغاز می کند.

در این نمایش که برای اولین بار در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تولید شد بیش از 30 هنرمند تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند که پس‌ از 2سال، بهار را به تماشاخانه ایرانشهر خواهند برد.

نمایش "رام کردن زن سرکش" از جمله نمایش‌های کمدی شکسپیر است که گرچه در سالهای انتهایی قرن 15 میلادی نوشته شده ، جذابیت‌های خود را برای قرن 21

حفظ کرده است.

حسین محب اهری ، جواد زیتونی و مریم کاظمی ، بازیگران شناخته شده تئاتر که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند ، از جمله کاندیداهای بازیگری

در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند و حسین محب اهری برای بازی در این نمایش لوح تقدیر جشنواره را دریافت کرد.

جشن امضاء برای یک نمایشنامه

جشن امضای نمایشنامه « کوکوی کبوتران حرم» نوشته علیرضا نادری یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه در سالن مشاهیر تئاتر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در این مراسم که ساعت 18 تاریخ یاد شده با اجرای امین عظیمی نویسنده و منتقد تئاتربرگزار می شود، علیرضا نادری نویسنده و کارگردان نمایش « کوکوی کبوتران حرم»، فرهاد مهندس پور مدرس و کارگردان تئاتر و حسین فاضلی مدیر انتشارات بوتیمار سخنرانی خواهند کرد.

براساس این گزارش پخش قسمت‌هایی از فیلم نمایش کوکوی کبوتران حرم با حضور بازیگران این اثر نمایشی از جمله بهناز جعفری، ناهید مسلمی، پریسا مقتدی، نسیم ادبی، شهره سلطانی از بخش های دیگر این مراسم خواهد بود. این در حالی است که بعد از پایان جشن، کتاب نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم با بیست درصد تخفیف به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

نمایشنامه کوکوی کبوتران حرم روایت خانواده و زندگی است که ارکان اصلی آن از جمله زن، جنگ، آموزش و تربیت در یک سفر زیارتی تماشا می‌شود.

این اثر نمایشی بهمن و اسفند سال87 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی علیرضا نادری و بازی افسانه ماهیان، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، پریسا مقتدی، شهره سلطانی، نوشین حسن زاده، نسیم ادبی، سهیلا صالحی، پونه عبدالکریم زاده، شبنم مقدمی، ژاله صامتی و فهیمه امن زاده به صحنه رفت که در آن زمان با استقبال مخاطبان نیز روبه روشد.

یک حکم برای جشنواره تئاتر دانشگاهی

روح‌الله‌ زندی فرد طی حکمی از سوی دکتر مجید سرسنگی به عنوان مدیر روابط عمومی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شد.

در حکم رییس هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران آمده است:

«نظر به تجارب، شایستگی و تخصص جنابعالی در حوزه روابط عمومی، به موجب این حکم به عنوان مدیر روابط عمومی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.

از آنجا که حوزه روابط عمومی از مهمترین و موثرترین بخش‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی محسوب می‌شود، انتظار آن می‌رود تا با تعامل لازم با دبیرخانه جشنواره و بهره‌مندی از نظر اساتید و متخصصان این حوزه، زمینه ی لازم برای ارتقا و اعتلای تئاتر دانشگاهی فراهم گردد.

امید است در پناه حضرت حق و نیز در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.»

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران 26 اردبیهشت ماه به دبیری امیر مرسلی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین