کد خبر: ۲۸۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

پشت چراغ قرمز بیشتر در معرض آلاینده‌ها هستید

کارشناسان محیط زیست هشدار دادند وقتی سوار بر اتومبیل و پشت چراغ قرمز انتظار می‌کشید بیشتر در معرض آلودگی هوا هستید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارشناسان محیط زیست در انگلیس می‌گویند که رانندگان در شهرهای بزرگ این کشور روزانه به طور متوسط حدود 1.5 ساعت پشت رُل هستند. همچنین وسایل نقلیه موتوری به لحاظ انتشار نانوآلاینده‌های هوا که عامل مهم بروز بیماری‌های قلبی و نفسی محسوب می‌شوند به میزان چشمگیر تاثیرگذار هستند.

هم‌اکنون کارشناسان در دانشگاه سوری دریافته‌اند در حالی که رانندگان در شهرهای بزرگ به طور متوسط تنها 2 درصد از کل زمان سفرهای درون شهری را در تقاطع‌ها و پشت چراغ قرمز می‌گذرانند اما در همین مدت زمان کوتاه 25 درصد از کل میزان تماس با این ذرات مضر را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اخبار محیط زیست، این کارشناسان میزان تماس رانندگان خودروها با آلاینده‌ها را در نقاط مختلف مسیرهای ترددشان ارزیابی کرده و دریافتند که پشت چراغ قرمز بیش از هر محل دیگری در معرض استنشاق این ترکیبات و ذرات مضر هستند.

این کارشناسان هشدار دادند تغییر وضعیت رانندگی در تقاطع‌ها از لحظه ترمز گرفتن پشت چراغ قرمز و دوباره گاز دادن و سرعت گرفتن به محض سبز شدن چراغ، موجب افزایش 29 برابری غلظت آلاینده‌ها در چهارراه‌ها در مقایسه با زمانی می‌شود که خودروها در مسیرهای باز در حرکت هستند.

همچنین بدیهی است که قرار گرفتن در مجاورت تعداد زیادی خودرو که پشت چراغ قرمز ایستاده و در جا کار می‌کنند احتمال استنشاق آلاینده‌ها را تشدید و سلامت سرنشینان خودروها را به طور جدی تهدید می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین