کد خبر: ۲۸۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

آخرین مهلت شرکت در مزایده سرخابی‌ها

متقاضیان شرکت در مزایده استقلال و پرسپولیس تا پایان زمان اداری امروز(یکشنبه) فرصت دارند تا نسبت به ارائه درخواست خود به سازمان خصوصی سازی اقدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم، مزایده واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی در ساعت 14 روز دوشنبه(27 بهمن) در محل سازمان خصوصی سازی برگزار می شود که متقاضیان شرکت در این مزایده تا پایان زمان اداری امروز(یکشنبه) فرصت دارند تا نسبت به ارائه درخواست خود به این سازمان اقدام کنند.

افزون بر این؛ سازمان خصوصی سازی در تلاش است تا شرایطی را فراهم آورد که 20 دقیقه اول مراسم مزایده استقلال و پرسپولیس را با حضور نماینده رسانه ها برگزار کردند و پس از آن همه چیز محرمانه خواهد شد؛ چرا که بر اساس قانون شرایط باز شدن پاکت ها کاملا محرمانه بوده و هیچ فرد غیرمسئولی نمی تواند در جلسات حضور داشته باشد.

همچنین ظاهرا برخلاف مزایده های قبلی این سازمان که بالاترین مبلغ و پیشنهاد پس از جلسه مزایده اعلام می شد، این بار نام افراد متقاضی و پیشنهادهای برتر منتشر نمی شود و پس از برسی اهلیت خریداران، این اطلاعات رسانه ای می شود.
بر این اساس قرار است نام سه نفری که بالاترین پیشنهاد را داده باشند به طور محرمانه در اختیار مسئولان مربوط یعنی وزارت ورزش، دادگستری و بانک مرکزی قرار بگیرد تا پیشینه افراد به لحاظ ورزشی، سوء پیشینه و نیز مسائل بانکی مورد تایید نهایی قرار گیرند و پس از آن در یک مراسم به طور رسمی نام فرد برنده اعلام خواهد شد.

این گزارش می افزاید: اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌مساحت عرصه 38500 مترمربع و 4289 مترمربع اعیان، ساختمان مرکزی شرکت به‌مساحت عرصه 224 مترمربع و 900 مترمربع اعیان و ملک واقع در منطقه تلو به‌مساحت عرصه 30 هزار مترمربع از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه استقلال برای واگذاری به ارزش پایه 290 میلیارد تومان هستند.

اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و تاسیسات و تجهیزات مجموعه به‌مساحت عرصه 17969 مترمربع و مساحت اعیان 4125 مترمربع به‌علاوه ساختمان مرکزی شرکت به‌مساحت عرصه 194 مترمربع و مساحت اعیان 750 مترمربع نیز از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه پرسپولیس است که به قیمت پایه 290 میلیارد تومان برای واگذاری ارزشگذاری شده اند.

مبلغ سپرده شرکت در واگذاری این دو تیم نیز 87 میلیارد ریال تعیین شده و قرار است دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌صورت 40 درصد نقد و بقیه اقساط دوساله واگذار شوند و خریدار هم 20 روز کاری پس از قطعیت معامله، زمان دارد تا وجه نقد پیشنهادی خود را بپردازد و فواصل زمانی اقساط از یکدیگر هم شش‌ماهه و نرخ سود فروش اقساطی 15درصد است.
همچنین خریداران باید 20 درصد سهام شرکت‌های تاسیس شده را در مدت سه ماه از تاریخ تاسیس به پیشکسوتان و هواداران (اولویت پیشکسوتان) همان باشگاه، که اسامی، شرایط، نحوه شناسایی و میزان قابل تخصیص به آنان توسط وزارت ورزش و امور جوانان تعیین و به سازمان خصوصی سازی اعلام می‌شود، با قیمت و شرایط خریداری شده یا قیمت کمتر و شرایط آسان‌تر واگذار کند.

بر پایه این گزارش؛ پس از انعقاد قرارداد قطعی واگذاری، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ورزش و امور جوانان تشریفات انحلال دو شرکت «فرهنگی ورزشی استقلال ایران» و «ورزشی فرهنگی پیروزی (پرسپولیس)» را به عمل می‌آورد. به‌علاوه این که پاسخگویی به کلیه دعاوی له و علیه استقلال و پرسپولیس در سنوات قبل و بعد، به‌عهده شرکت‌های فعلی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین