کد خبر: ۲۸۴۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع آلودگی هوا

حمایت از پایان نامه های دانشجویی از جمله مهم­ترین برنامه های شرکت کنترل کیفیت هوا در راستای ارتقاء سطح کیفی پایان نامه ها و هرچه کاربردی تر نمودن آن­هاست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا، حسین رضا شهیدزاده قائم مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در این باره گفت: «با حمایت و توجه شهرداری تهران و مشارکت فعال و موثر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، طرح حمایت از پایان نامه های دانشجویی در دستور کار شرکت کنترل کیفیت هوا قرار گرفت».

او با اشاره به عناوین مصوب جهت حمایت که شامل 16 عنوان می شوند، گفت: «در مباحث دانش بنیان و نیز اقدامات علمی و تحقیقاتی در کشور می­بایست به مشکلات اصلی و موثر در آلودگی هوای کلانشهرها و بویژه تهران بپردازیم. تدوین و تصویب سرفصل­هایی که از این مشکلات اصلی و اساسی به دور هستند، در واقع صرف توان تخصصی متخصصین و دانشجویان در زمینه هایی ست که کاربرد کمتری دارند و موجب اتلاف وقت و سرمایه های علمی کشور خواهند شد».

در همین راستا و به منظور هدفمند نمودن این تحقیقات و به بیان دیگر همسویی هرچه بیشتر فعالیت های علمی و دانشگاهی با مراکز اجرایی و عملیاتی کشور، پس از انجام بررسی های دقیق و برگزاری جلسات بحث و مشاوره با متخصصین و صاحبان ایده و اندیشه، 16 عنوان اصلی، جهت تمرکز بر تحقیقات و انجام پایان نامه های دانشجویی موثر معرفی شد.

شهیدزاده در انتها، معیار و میزان حمایت از پایان نامه های منطبق با عناوین تصویب شده را بر اساس قوانین و مقررات مندرج در وبسایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به آدرس www.rpc.tehran.ir عنوان نمود و از متقاضیان خواست تا با مراجعه به این وبسایت با اقدامات این مرکز در این زمینه آشنا شوند.

عناوین مصوب به شرح زیر هستند:
- بررسي ميزان آلاينده هاي گازي هوا و ذرات معلق در سايت هاي شرکت واحد
- مطالعه پراکنش آلودگي هوا از منابع ساکن به نقاط و نواحي اطراف در شهر تهران با مدل‌هاي گوسی (مطالعه موردی مناطق 15 و 21 شهر تهران)
- شناسایی جامع کانون های تولید گرد و غبار موجود و ورودی به تهران و بررسی راهکارهای حذف آن
- مدل‌سازي پراکنش آلاينده‌هاي گازي و ذرات هواي تهران با مدل‌هاي فتوشيميايي
- محاسبه ميزان انتشار آلايندگي ناشي از عوارض زميني و پوشش زميني در منطقه تهران و اطراف آن و تاثير آن بر آلودگي هواي شهر تهران
- بررسی اثر تغيير اقليم بر غلظت آلاينده‌ها در شهر تهران
- تعیین ارتباط اثرات آلاینده های موجود در هوا بر کیفیت هوای داخل ساختمان ها
- ارزیابی اثرات نوسازی به روش تجمیع از دیدگاه اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی
- مقايسه بار آلودگي صوتي ترافيک شهري بين مدهاي حمل و نقل عمومي و خصوصي
- مطالعات تونل‌هاي شهري براي محاسبه ضرايب انتشار
- تعيين سطح آلاينده‌ها در کنار بزرگراه‌ها و استفاده از آنها در تعيين ضرايب انتشار از خودروها
- اندازه‌گيري بار آلايندگي منابع ساکن ناشي از کارکرد درجا خودروهاي سنگين ديزلي به تفکيک کاربرد و ارائه راهکارهای کاهش آن
- بررسي چگونگي نحوه الگوي رانندگي و استارت سرد در وسايل نقليه شهر تهران و چگونگي اثر آنها بر انتشار آلودگي در سطح شهر
- بررسي مدل‌هاي حمل و نقلي با کاربرد کاهش آلودگي هوا در یکی از مناطق تهران
- بررسي جامع نيازمندي‌ها و اولويت‌بندي شبکه بزرگ راهي تهران به حائل‌های کاهش آلودگی صوتی مانند ديوارهاي صوتي و محاسبه اثربخشي
- بررسي اثر زمان بندي چراغ هاي ترافيکي بر بار آلايندگي محلي تقاطع

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین