کد خبر: ۲۸۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

افزایش 5 برابری مراجعان بیمارستان سرطان اهواز

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی​ شاپور اهواز با بیان این‌که گرد و غبار یک عامل آلاینده شیمیایی است و موجب سرطان می‌شود، گفت: آمار مراجعه​کنندگان بیمارستان شفای اهواز‌(بیمارستان تخصصی مبتلایان به سرطان) از سال 75 تا 91‌، 500 درصد افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر کاوه جاسب در سمینار علمی بررسی کانون​های ریزگردها، عوامل،​اثرات و راهکارهای مقابله با آنها را امروز (27 بهمن​ماه) در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: تعداد مراجعه​کنندگان به بیمارستان تخصصی سرطان شفا در سال 75، 223 نفر بود که این رقم تا سال 91 به 998 نفر رسیده است، در حالی که جمعیت خوزستان در این مدت تنها 25 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: وقوع گرد و غبار نیز در فاصله سال​های 80 تا 91، تا 80 درصد افزایش داشته است. عوارض ناشی از گرد و خاک پس از طی چند سال در قالب سرطان و سایر بیماری​ها بروز پیدا می​کند. عواقب این گرد و خاک​های کنونی نیز تا چند سال آینده نمایان می​شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی​ شاپور اهواز تصریح کرد: 95 درصد دلایل ابتلا به بیماری سرطان به علل محیطی مربوط می​شود که این مساله در خوزستان به خوبی در آمارهای سالیانه دیده می​شود.

جاسب بیان کرد: گرد و خاک​هایی که از کشورهای دیگر وارد خوزستان می​شود، آلوده به مواد رادیواکتیو مانند اورانیوم است که عامل بیماری سرطان است.

وی اظهار کرد: آمار جدید مبتلایان به بیماری سرطان به حدی نگران‌کننده است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین