کد خبر: ۲۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

ابتکار با پرونده گرد و غبار و ریشه چندین ساله آن وارد اهواز شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه مسوولانی از چند وزارتخانه، صبح روز سه شنبه وارد اهواز شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا دکتر' معصومه ابتکار' در بدو ورود به اهواز ، در فرودگاه این شهر، هدف از سفر یک روزه به خوزستان را بررسی راهکارهای اجرایی مصوبات هیات دولت برای مقابله با پدیده گرد و غبار ذکر کرد.

وی گفت: در این سفر همچنین از برخی از کانون های گرد و غبار، در پرواز هوایی دیدن می شود.

در این سفر معاونان و یا نمایندگانی از وزراتخانه های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه وشهرسازی، و سازمان های جنگل ها و مراتع ، و هواشناسی، خانم ابتکار را همراهی می کنند.

سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز و نشست خبری با رسانه های گروهی، از دیگر برنامه های سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

منشاء پدیده ریزگردها یا گرد و غبار داخلی و خارجی ریشه در خشکسالی های متوالی در کشور و منطقه، خشکاندن مرداب ها در عراق توسط صدام و بهره برداری بی رویه از منابع آبی است که از نگاه کارشناسان حل آن چند سال زمان نیاز دارد.

در 20 روز گذشته خوزستان به طور متناوب با پدیده گرد و غبار غلیظ تا 66 برابر حد مجاز روبه رو بوده و زندگی عادی مردم این استان را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

در نشست روز یکشنبه هفته جاری هیات دولت موضوع گردو غبارهفته های گذشته خوزستان بررسی و ضمن ارائه راهکارهایی مصوباتی نیز در این خصوص انجام شد.

گردو غبار اخیر در خوزستان که در شهرستان های اهواز و ماهشهر به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید موجب تعطیلی مدارس و ادارات 12 شهرستان شده و تعدادی از مردم استان را نیز به دلیل عارضه تنفسی راهی بیمارستان ها کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین