کد خبر: ۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۱

هر سال،نیم میلیون نفر به جمعيت تهران افزوده مي‌شود

آفتاب‌‌نیوز : زهرا نژادبهرام نرخ رشد مواليد استان تهران را به عنوان يكي از شاخص افزايش جمعيت 3/1 درصد عنوان كرد و گفت:جاذبه‌هاي استان تهران موجب شده كه هر سال شاهد رشد جمعيت استان باشيم. 

وي با اشاره به اسكان مهاجران در حاشيه هاي شهر تهران افزود:استان تهران بر خلاف ساير استان‌هاي كشور به دليل امكانات و جاذبه‌هاي رفاهي كمترين خروجي جمعيت را دارد و همين امر موجب رشد مشكلات استاني مي شود.
 
مدير كل امور اجتماعي استانداري تهران شكل‌گيري مهاجرت‌هاي درون استاني را از جمله پيامدهاي افزايش ساليانه جمعيت در استان تهران دانست و تصريح كرد: بيكاري و فقر موجب شده كه گروه‌هايي كه زير خط فقر قرار دارند به سمت مركز مهاجرت كنند. 

وي افزود: بالا رفتن هزينه و مشكلات اقتصادي موجب شده كه جمعيت ساكن در نقاط مركزي شهر به منظور تامين بخشي از هزينه‌هاي زندگي خود به سمت حاشيه‌هاي شهر گرايش پيدا كنند. 

نژادبهرام خاطرنشان كرد:به دليل برخورداري استان تهران از شرايط ويژه مهاجرت و تعدد شاخص‌هاي زندگي در آن، كارگروهي در وزارت رفاه براي تبيين شاخص‌هاي توسعه استان تهران از جمله در زمينه رسيدگي و ساماندهي مهاجرت تشكيل شده است. 

وي مدت زمان آغاز فعاليت اين كارگروه را 2 ماه عنوان كرد و گفت: در آخرين جلسه اين كارگروه كه هفته گذشته برگزار شد مقرر شد كه وزارت رفاه طي نامه‌اي آخرين آمار استان را با توجه به شاخص‌هاي مختلف به تفكيك شهرستان و منطقه در سطح استان تهيه و در اختيار اين كارگروه قرار دهد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین