کد خبر: ۲۸۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
آیت الله سبحانی:

جامعه ای که مملو از زبان عیب گویی باشد به مقصد نمی رسد

آیت الله 'جعفر سبحانی' از مراجع تقلید گفت: جامعه ای که مملو از زبانهای عیب گویی علیه دیگران باشد هرگز به مقصد نخواهد رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم ابراز داشت: یکی از اخلاق های الهی آن است که نیکی های بندگان را آشکار و معایب را پنهان می کند لذا ما نیز باید در زندگی همین اخلاق را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی بیان داشت: جامعه باید به گونه ای باشد که افراد خوبی های دیگران و نقاط قوت دوستان و نزدیکان را بگویند و این امر حاکی از سلامت نفس افراد است و باید عیب های دیگران را بپوشانیم.

آیت الله سبحانی افزود: در جایی که عیب دیگران نیز آشکار است باید پرده روی آن بیندازیم و با عیب گویی کردن از دیگران آرامش جامعه را بر هم نزنیم.

وی ادامه داد: در ادعیه ما نیز تاکید شده است که اگر در یک جامعه، زبان، زبان ثناگویی نسبت به افراد باشد محبت جامعه را به همدیگر پیوند می دهد.

این مرجع تقلید گفت: اگر در جامعه بنا بر گفتن معایب دیگران باشد شاهد جامعه ای خواهیم بود که عداوت آرامش مردم را سلب می کند و پیوند آنها را به هم می زند و این جامعه هرگز به مقصد نمی رسد؛ لذا غیبت دیگران نباید در جامعه وجود داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین