کد خبر: ۲۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

شمار قربانیان کرونا در عربستان به 377 تن رسید

وزرات بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد، سه تن از شهروندان این کشور در پی ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از دست دادند که به این ترتیب شمار قربانیان این ویروس در عربستان به 377 تن رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روزنامه سعودی 'الریاض'، ‫وزارت بهداشت عربستان روز پنجشنبه اعلام کرد: سه تن از شهروندان این کشور در شهرهای 'بریده' ، 'تبوک' و 'ریاض' جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند که به این ترتیب شمار قربانیان این بیماری از ژوئن 2012 تا کنون به 377 تن افزایش یافت.

‫وزارت بهداشت عربستان در بیانیه روزانه خود همچنین از یک مورد ابتلای جدید به این ویروس خبر داد و اعلام کرد که یک شهروند 58 ساله سعودی، در شهر 'الخبر' به کرونا مبتلا شده و اکنون در وضعیت جسمانی خطرناکی به سر می برد.

این وزارت خانه تاکید کرد که حال دو تن از شهروندان مبتلا به کرونا رو به بهبودی است.

در حال حاضر درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن، تولید نشده است.

ویروس کرونا اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماری هایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می شود و از ویژگی آنها 'زوائد تاج' مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است .

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است .

ویروس کرونا عامل بیماری 'مرس' گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس 'سارس' محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین