کد خبر: ۲۸۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

فیس‌بوک دومین شبکه اجتماعی پر مخاطب در دنیا

رتبه‌بندی شبکه‌های اجتماعی بر اساس میزان کاربر ثبت‌نام شده نشان می‌دهد که گوگل پلاس با یک میلیارد و 600 میلیون کاربر ثبت شده در رتبه نخست و فیس‌بوک با یک میلیارد و 280 میلیون کاربر ثبت شده در مقام دوم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، در سمینار «فناوری سلامت در طرح تحول نظام سلام» که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، رسول نوری - دانشجوی دکترای مدیریت اطلاعات سلامت و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان - به موضوع "بازاریابی خدمات سلامت از طریق شبکه‌های اجتماعی" پرداخت و اظهار کرد: بازاریابی به عنوان علم مدیریتی جای خود را در صنایع مختلف به خوبی باز کرده است. در دنیای پر رقابت امروز، بیمارستان‌ها باید به بازاریابی بپردازند، از طرفی شبکه‌های اجتماعی یکی از ابزارهای کم هزینه اما قدرتمند در این راستا هستند.

وی افزود: تعریف جهانی جامع و مشخصی برای رسانه اجتماعی وجود ندارد. برخی تعاریف، تولید و انتشار محتوا را برجسته‌تر کرده‌اند و رسانه اجتماعی را رسانه‌ای دانستند که در آن امور تولید ویدئو،‌ صدا، متن یا چند رسانه‌ای توسط کاربران انجام و در محیط اجتماعی منتشر و بین همتایان به اشتراک گذارده می‌شود.

وی با بیان انواع شبکه‌های اجتماعی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی عمومی بر موضوع خاصی متمرکز نیستند، شبکه‌های اجتماعی فیلم و موسیقی با تمرکز بر ارتباط کاربران با یکدیگر و لذت بردن از فیلم یا موسیقی فعالیت می‌کنند، همچنین در شبکه‌های اجتماعی موبایل، کاربران این قابلیت را دارند تا جلسات کاری خود را بدون حضور در شرکت تنظیم کند.

نوری تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی نیز علاقه‌مندان منابع بسیار خوبی برای سرگرمی دارند و در شبکه‌های اجتماعی کسب و کار نیز افراد می‌توانند به لیست مشاغل دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: رتبه‌بندی شبکه‌های اجتماعی بر اساس میزان کاربر ثبت‌نام شده نشان می‌دهد که گوگل پلاس با یک میلیارد و 600 میلیون کاربر ثبت شده در زمان نخست و فیس‌بوک با یک میلیارد و 280 میلیون کاربرد ثبت شده در مقام دوم قرار دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: کلوب با بیش از 1.5 میلیون کاربر و 240 هزار بازدید روزانه، فیس‌نما با بیش از یک میلیون کاربر، هم میهن با چند 10 هزار کاربر، فارس تویتر و افسران جزو معروفترین شبکه‌های اجتماعی داخلی هستند.

وی با بیان گزارش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بر اساس گزارش مرکز سوشیال مدیال تودی در 2014 اظهار کرد: طبق این گزارش 80 درصد مدیران بر این باورند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در بازاریابی و معرفی برند آنها ایفا می‌کنند. همچنین 60 درصد مشترکان لینکداین روزانه روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان گفت: از نظر بخش‌های مختلف کارمندان بازاریابی 78 درصد و فناوری اطلاعات 64 درصد را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین 70 درصد مراکز بازاریابی از روی فیس‌بوک مشتریان موردنظر خود را پیدا می‌کنند.

این کارشناس یادآور شد: در خصوص بازاریابی خدمات سلامت نسبت به بخش صنعت محدودیت‌هایی وجود دارد، بازاریابانی که از سایر صنایع وارد حیطه سلامت می‌شوند، بسیار متعجب می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در پایان اظهار کرد: تکنیک‌های بازاریابی ما با محدودیت‌هایی مواجه است، ما تعریف واضحی از خدمات نداریم و مدیران و مسئولان سلامت عادت نکرده‌اند که نسبت به تعریف محصولات خود اقدام کنند، همچنین عدم درک درست از مشتری محدودیت و کمبود داده‌های مفید برای بازاریابی در عرصه بهداشت و درمان و عدم امکان اندازه‌گیری روشن و سریع داده‌ها جزو محدویت‌ها و مشکلاتی است که حوزه سلامت در بازاریابی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین