کد خبر: ۲۸۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

تهدید داعش علیه رم / شبح داعش بر فراز شهر تاریخی رم

در ویدئویی که به‌تازگی از کشته‌شدن گروگان‌های مسیحی مصری در لیبی توسط نیروهای داعش منتشر شد یکی از شبه‌نظامیان داعش به کشور همسایه لیبی یعنی ایتالیا با این جمله هشدار داد: "امروز در جنوب رم هستیم." ذکر همین یک جمله کافی بود تا تدابیر امنیتی شدید در رم به اجرا گذاشته شود و دولت ایتالیا توصیه‌هایی را به جهانگردانی که قصد سفر به شهر رم را دارند منتشر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی در این‌باره به واکنش داعش، دولت ایتالیا و شهروندان ایتالیایی به این موضوع پرداخته است. 
 
به گزارش خرداد، روزنامه "واشنگتن‌پست" با اشاره به تهدید داعش علیه ایتالیا می‌نویسد: "ریتا کاتز" رییس گروه امنیتی "سایت" اشاره می‌کند که طرفداران داعش هشتگ‌هایی را درست کرده‌اند که تهدیدات خود در قبال ایتالیا را از طریق آن بیان می‌کنند. برخی از هشتگ‌ها در توئیتر با این عنوان هستند: "به خواست خدا رم را فتح می‌کنیم."
 
واشنگتن پست اشاره می‌کند که در مقابل نیز شهروندان ایتالیایی و دولت آن کشور هشتگ‌هایی را برای ارائده هشدارهای امنیتی ایجاد کرده‌اند. واشنگتن پست در این باره می‌نویسد: "پس از ایجاد هشتگ "ما در حال آمدن به رم هستیم" شهروندان ایتالیایی نیز هشتگ هایی را برای انتشار اخبار و توصیه ایجاد کرده‌اند. یکی از کاربران به نام مائورو می‌نویسد: "مراقب ترافیک شدید ایجاد شده در جاده‌ها باشید."، "مراقب لاستیک‌های خود باشید"، "برخی  از کاربران نیز موضوعاتی را این گونه مطرح کرده‌اند: داعش در حال از دست دادن قدرت خود است دلیلی برای ترس وجود ندارد، داعش شکست خورده است و ..."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین