کد خبر: ۲۸۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
خسرو معصومی کارگردان فیلم خرس درگفت‌وگو با آفتاب:

تندورها از سینمای اجتماعی بیزارند

خسرو معصومی، کارگردان فیلم خرس از توقیف سه ساله این فیلم ابراز ناراحتی کرد. این کارگردان سینما باند بازی و مخالفت سجادپور، معاونت سینمایی دولت گذشته را عامل اصلی توقیف این فیلم معرفی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: فیلم خرس به کارگردانی و نویسندگی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در سال 1390 ساخته شد اما با وجود جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تاکنون اکران نشده است.

خسرو معصومی، کارگردان این اثر به مناسبت برگزاری جلسه تهیه‌کنندگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آفتاب گفت‌وگو کرد. معصومی به دلایل اصلی توقیف این اثر اشاره و تاکید کرد: متاسفانه باندبازی و تصمیمات دولت در سایه، در دوران گذشته لطمات زیادی به سینمای ایران زد خرس هم قربانی همین تصمیم‌گیری‌ها شد.

وی ادامه داد: آقایان فیلمی را که بر اساس فیلمنامه مصوب ساخته شده بود را ضدجنگ میخواندند و هر چه ما می‌گفتیم دفاع مقدس ما با طرفداری از جنگ چیز دیگری است به ما پاسخ نمی‌دادند. بعدها متوجه شدم آقای سجاد‌پور، معاونت سینمایی دولت قبل با تهیه‌کننده مشکل شخصی داشته و ماجرا هیچ ربطی به فیلم ندارد و حاشیه‌پردازی علیه فیلم از خود ارشاد سازمان‌دهی می‌شود.

وی گفت: باند بازی در سینمای ایران حرف تازه ای نیست به دلیل همین روابط است که برخی افراد باسواد سینما باید به خواسته برخی تهیه کنندگان با سطح سلیقه پایین فیلم بسازند.

 معصومی به پیگیری‌های خود درباره اکران خرس پرداخته و گفت: «من آدم امیدواری هستم و هنوز باور دارم فیلم خرس روزی اکران می‌شود آقای ایوبی نیز به ما وعده‌هایی مبنی بر اکران فیلم داده است اما این وعده‌ها هنوز محقق نشده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: ما توقع حمایت قاطعانه داریم چون سیاست یکی به نعل و یکی به میخ جوابگو نیست.

 کارگردان فیلم پر پرواز فشار تندورها به مدیریت وزارت ارشاد را تایید کرد وگفت: تندروها و کسانی که متهم به فساد گسترده اقتصادی هستند که هر روز بخشی از آن فاش می‌شود از سینمای اجتماعی بیزارند. دلیل این تنفر هم این است که سینمای اجتماعی دردهای مردم را عنوان می کند و مشخص است که این افراد تاب تحمل شنیدن و دیدن واقعیات اجتماعی مانند بیکاری و فقر را ندارند.

وی افزود: تندروها همیشه تلاش می‌کنند سینمای اجتماعی را مهجور و فیلمسازان دغدغه‌دار را برای آب و نان به سینمای گیشه بکشانند. بنابراین و با تحلیل این وضعیت وزارت ارشاد باید بداند تندروها با امتیاز ساکت نمی شوند.

 کارگردان خرس به انتقاد از جشنواره فجر امسال پرداخته و گفت: سیاست آهسته و بی‌سر وصدا رفتن سینما را پویا و جذاب نمی کند نباید برای پرهیز از حاشیه‌سازی فیلم‌های خنثی را تایید کنیم. سینما باید حرفی برای گفتن داشته باشد و تنها موفقیت سینمای گیشه دلیل بر رشد و پیشرفت سینما نبوده و نیست.

گفتی است نشست تهیه کنندگان سینمای ایران با حضور علی جنتی وزیر ارشاد و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمائی برگزار شد در این نشست تهیه کنندگان مشکلات خود در زمینه پخش فیلم، حق رایت تلویزیونی و مسائل جشنواره فیلم فجر را بیان کردند و در ادامه نشست محسن امیریوسفی برای اولین بار نسبت به بلاتکلیفی وضعیت فیلم "آشغالهای دوست داشتنی" اعتراض کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین