کد خبر: ۲۸۴۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

یونیسف: 89 پسربچه در سودان جنوبی ربوده شدند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که یک گروه مسلح در سودان جنوبی 89 پسربچه را در یکی از استان های شمالی این کشور ربوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری 'آسوشیتدپرس' از 'کامپالا'، یونیسف امروز (شنبه) در بیانیه ای افزود: این پسربچه ها در نزدیکی شهر 'ملکال' مرکز استان 'نیل علیا' ربوده شده اند. 

در بیانیه یونیسف آمده است: یک گروه آموزشی وابسته به یونیسف گزارش داده است که تعدادی از این کودکان در حین برگزاری امتحان در شهر 'وائو شیلوک' دزدیده شدند.

بیانیه یونیسف به نقل از شاهدان عینی افزود: مردان مسلح پس از محاصره منطقه با جستجوی خانه به خانه پسربچه های بالای 12 سال را به زور با خود بردند.

هنوز هویت ربایندگان مشخص نیست.

گروه های دیده بان حقوق بشر و کودکان به کرات گروه های متخاصم در سودان جنوبی را به ربودن و استفاده از کودکان به عنوان جنگجو متهم کرده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز هفته گذشته درباره جذب کودک سرباز توسط گروه های درگیر در سودان جنوبی هشدار داده بود.

'دانیال بیکلی' مدیر بخش آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای افزود که با وجود وعده هایی که نیروهای دولتی و مخالفان برای توقف جذب کودک سرباز داده اند، اما دو طرف همچنان از این کودکان در درگیری ها استفاده می کنند.

درگیری میان نیروهای وفادار به 'سالوا کی یر' رییس جمهوری سودان جنوبی و 'ریک ماچار' معاون سابقش در دسامبر 2013 (آذر/دی 1392) آغاز شد که در این درگیری ها بیش از یک و نیم میلیون شهروند این کشور آواره شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین