کد خبر: ۲۸۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۰۹:۴۸

عراقی ها راه خود را به درستی شناخته اند

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش اداره اخبار و رسانه‌هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي ، وي در ديدار عادل عبدالمهدي معاون رييس جمهوري عراق افزود:بدون ترديد اگر تروريست‌ها مطمئن بودند كه از پشتيباني مردم عراق برخوردارند براي تامين مقاصد خود به ترور متوسل نمي‌شدند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به هوشمندي و شايستگي مردم عراق در اداره كشورشان و پيش بيني حضور گسترده در انتخابات آتي،گفت : حضور مردان و زنان عراقي در پاي صندوق‌هاي راي و در صحنه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي از بسياري از كشورهاي عربي گسترده تر است و اين درسي نيست كه عراقيها از آمريكاييها گرفته باشند.

حداد عادل با بيان اين كه مردم عراق اين درس را از اسلام گرفته‌اند ، افزود: رفت و آمدهاي مقام‌هاي عالي رتبه دو كشور به پايتخت‌هاي يكديگر بيانگر سطح عميق مناسبات دو ملت ايران و عراق است .

وي گفت : وجود عتبات عاليات در عراق و دلبستگي مردم ايران به ائمه هدي (ع) سبب شده است كه ملت ايران علاقه زيادي به ملت عراق و به ويژه حوزه‌هاي علميه نجف و كربلا داشته باشند.

رييس قوه مقننه با برشمردن زمينه‌هاي همكاري دو جانبه تهران و بغداد و اعلام آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي تسريع اينگونه همكاريهاي افزود: مجلس شوراي اسلامي هم از نظر مناسبات پارلماني و هم از نظر تصويب قوانين لازم آمادگي هرگونه همكاري با عراق را دارد.

عبدالمهدي معاون رييس جمهوري عراق نيز در ديدار با حداد عادل گفت: اين مجلس از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي است و ما به خوبي مي‌دانيم كه مجلس شوراي اسلامي زحمات زيادي براي پي ريزي نظام اسلامي و حمايت از مردم ايران و مسلمانان جهان كشيده است .

وي همچنين ضمن ارايه گزارشي از تحولات اخير كشورش،اظهار اميدواري كرد كه با پيگيري مقام‌هاي دو دولت و همكاري مجلس شوراي اسلامي توافقات ميان دو كشور هر چه سريعتر اجرايي شود.

معاون رييس جمهوري عراق را در سفر به تهران شماري از مقام‌هاي اين كشور و همچنين نمايندگان مجمع ملي عراق همراهي مي‌كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین