کد خبر: ۲۸۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳

هر روز 7 تا10 نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی، جان می بازند

مدیر اداره پیوند وبیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان این که روزانه 7 تا 10 بیمار در کشور به علت نرسیدن عضو پیوندی فوت می کنند، گفت که در واقع سالانه 25 درصد بیماران لیست انتظار پیوند اعضا جان می بازند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، کتایون نجفی زاده دوشنبه شب در نخستین آیین بزرگداشت اهداکنندگان عضو در استان خوزستان با عنوان «جشن نفس- جشن زندگی» اظهارکرد: درایران سالانه، پنج تا هشت هزار شهروند، دچار مرگ مغزی می شوند که متاسفانه درسال 1392 تنها 665 نفر به اهدای عضو رسیدند.

وی افزود : این درحالی است که از تعداد افراد مرگ مغزی شده می باید حداقل 2 هزار و 500 نفر تا 4 هزار نفر به اهدای عضو برسند.

وی درادامه با بیان این که پایین بودن آمار اهدای عضو، شایسته کشور ایران که سابقه زیادی درتمدن، فرهنگ وایثار دارد، نیست، افزود : بهترین آمار اهدای عضو مربوط به کشور اسپانیا با 35 در میلیون نفر است درحالی که این میزان در ایران 8.7 در میلیون نفر می باشد.

مدیر اداره پیوند وبیماری های خاص وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه ازنظر پزشکی درمرگ مغزی سلول ها دچار تخریب شده وغیر قابل برگشت است، اضافه کرد: خانواده هایی که یکی ازعزیزان آنها دچار مرگ مغزی شده است، اگر در آن لحظه حساس، تصمیم درستی بگیرند، بیمار دیگری را به زندگی باز می گردانند.

نجفی زاده از تیم های درمانی، رسانه ها، هنرمندان، مردم وخیرین بعنوان یاری کنندگان وفرهنگ ساز اهدای عضو درجامعه یاد کرد و گفت : هنرمندان الگوی خوبی برای مردم هستند وخیرین نیز باید حمایت های لازم را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش ایرنا، جشن نفس بمنظور تقویت روحیه وتزریق انرژی به بیماران لیست انتظار پیوند عضو، برای نخستین بار سال 1383 با همکاری هنرمندان بصورت مردمی ورسانه ای درتهران برگزار شد.

درپایان این جشن درمحل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از 39 خانواده اهدا کننده عضو تقدیر شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین