کد خبر: ۲۸۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

ناو هواپیمابر فرانسه بر ضد داعش وارد عمل شد+عکس

ناوهواپیمابر فرانسوی "شارل دوگل" که در خلیج فارس مستقر شده است، پیکار بر ضد داعش را آغاز کرد. نخستین جنگنده‌ها از روی این ناو به پرواز درآمدند تا به مواضع این گروه در عراق حمله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش دویچه وله، فرانسه برای پیکار بر ضد داعش  از ناوهواپیمابر "شارل دوگل" استفاده می‌کند. این ناو هواپیمابر پس از حملات تروریستی پاریس به دستور فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوری فرانسه، راهی آب‌های خلیج فارس و اوقیانوس هند شد. 
 
روزنامه فرانسوی "پاریزین" روز دوشنبه از قول محافل دولتی فرانسه نوشت که حملات از ناوهواپیمابر "شارل دوگل" به مواضع داعش در شمال عراق آغاز شده است. روزنامه "فیگارو" نیز گزارش داد که نخستین پروازها از روی این کشتی جنگی، تجسسی و احتمالا تهاجمی بوده‌اند. انتظار می‌رود که وزارت دفاع فرانسه در این زمینه اطلاعیه‌ای منتشر کند. 

 
نیروی هوایی فرانسه از سپتامبر ۲۰۱۴ در چارچوب حملات کشورهای ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع داعش شرکت دارد. بدین منظور از پایگاه نظامی "الجفره" در امارات متحده عربی و نیز یک پایگاه هوایی در اردن استفاده می‌شود. 
 
فرانسه تا کنون ۶۰۰ سرباز، ۹ فروند جنگنده "رافال"، ۶ جنگنده "میراژ ۲۰۰۰ د"، یک هواپیمای سوخت‌رسان از نوع "سی ۱۳۵" و یک هواپیمای تجسسی آبی از نوع "آتلانتیک ۲" برای مبارزه با داعش گسیل کرده است. 
 
ناو هواپیمابر "شارل دوگل" که به جنگ‌افزار اتمی هم مجهز است از تاریخ ۱۵ فوریه در آب‌های خلیج فارس مستقر شده است. این ناو حامل ۱۲ فروند جنگنده "رافال"، ۹ فروند جنگنده "سوپر اتاندارد"، یک هواپیمای مجهز به رادار "هاوکی" و چهار هلیکوپتر جنگی است. افزون بر آن ناوچه جنگی "شوالیه پل"، یک زیردریایی شکاری و یک کشتی سوخت‌رسان این ناو هواپیمابر را همراهی می‌کنند. 
 
زرادخانه جنگی فرانسه در مقایسه با نیروهای نظامی آمریکا کوچک و ترازنامه آن ناچیز است. ولی پاریس در ائتلاف ۶۰ کشور بر ضد داعش به مهم‌ترین متحد نظامی واشنگتن تبدیل شده است. 
 
فرانسوا اولاند به هنگام بدرقه سربازان فرانسوی گفت: «ما مسئولیت خود را برعهده می‌گیریم. ماموریت ما دشوار و طولانی خواهد بود. ولی پیکار علیه تروریسم در عراق، برای امنیت کشور ما هم هست». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین