آفتابنیوز : محققان در اين گزارش ، تاثير مهم جذب كاربران بيشتر براي آزمايش محصولات شركتها به ارتقاء اين محصولات را ، از علل اصلي طولاني شدن مدت عرضه اين نسخهها اعلام كردهاند.
هنگامي كه شمار زيادي كاربران محصول يك شركت را آزمايش ميكنند، شركت بهتر ميتواند از بازخورد آنها در ارتقاء محصول خود بهره بگيرد.
طبق اين گزارش ، يكي ديگر از علل اصلي پديده مذكور اين است كه نسخه هاي بتا در صنعت شديد رقابتي امروز به يك ابزار بازاريابي مبدل شدهاند و به شركتهاي نرم افزاري و اينترنتي اين امكان را ميدهند كه محصولات و خدمات خود را هرچه زودتر و گاهي به صورت نا كامل عرضه كنند.
شایان ذکر است ؛ در يكي دو سال اخير موتورهاي جستجو و غولهاي نرم افزاري از جمله شركتهاي گوگل نيوز و برنامه ضد نرم افزار جاسوسي مايكروسافت به ترتيب نزديک به سه سال و يک سال است كه همچنان برچسب بتا بر خود دارند.