کد خبر: ۲۸۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۲۵
نخست‌وزیر فرانسه:

امکان توافق میان ایران و اروپا وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : «دومينيك دو ويلپن» با بیان اینکه فكر مي‌كنم امكان توافق وجود دارد، افزود: پيشنهادي از سوي اروپا مطرح شده است و به نظر من به نفع جامعه بين المللي و ايران است كه اين پيشنهاد پذيرفته شود.

بنا بر این گزارش، در پي بي‌توجهي اروپا نسبت به تعهدات خود در قبال ایران، اين كشور چند ماه قبل برخي از فعاليت‌هاي اتمي خود را كه به صورت داوطلبانه و در راستاي اعتمادسازي متوقف كرده بود، مجددا از سر گرفت.

این گزارش می‌افزاید: دو ويلپن گفت ما پيشنهاد خود را به تهران ارایه كرده‌ايم، ايران نيز تصميم خود را براي از سرگيري غني‌سازي اورانيوم گرفته است و فكر مي‌كنم اين مساله اكنون بسيار مهم است كه با فشار بر ايران اطمينان حاصل کنیم كه تهران اين پيشنهاد را خواهد پذيرفت.

در ادامه گزارش آمده است، وي افزود: اگر ايران اين پيشنهاد را نپذيرد ما بايد پرونده اين كشور را به شوراي امنيت ارجاع كنيم.

این گزارش نوشت: نخست وزير فرانسه در پاسخ به اين پرسش كه در صورت ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت اين كشور با چه تحريم‌هايي مواجه خواهد شد ، گفت: هنوز ديپلماسي به پايان كار خود نرسيده است و بهتر است هرگز درباره كاري كه در آينده ممكن است انجام شود، حرفي نزنیم.

بنا بر این گزارش، با وجود آنكه اخبار غير رسمي از ارایه پيشنهادي توسط روسيه براي از انتقال بخشي از برنامه هسته‌اي ايران به خاك اين كشور حکایت می‌کند و حتي برخي صادر نشدن قطعنامه در نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي را ناشي از تلاش براي بررسي اين پيشنهاد مي‌دانند، اما حميد رضا آصفي، سخنگوي وزارت امورخارجه ايران با بيان اين كه طرحي در مورد انجام غني‌سازي ايران در خارج از كشور مطرح نشده است، تصريح كرد: غني‌سازي بايد در خاك ايران صورت گيرد.

این گزارش می‌افزاید: وي با تاكيد بر تصميم ايران براي انجام غني‌سازي در داخل خاك كشور گفت: هرگونه مذاكره بايد اين حق را محفوظ بداند كه ايران چرخه كامل سوخت هسته‌اي را در خاك خود داشته باشد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین