کد خبر: ۲۸۵۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

گزارش رویترز از مذاکرات ایران و غرب

با این وجود هر دو طرف اعلام کرده اند که همچنان مسائل حساس و مهم دیگری برای حل شدن باقی مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: ایران و ایالات متحده آمریکا طی مذاکراتی که اوایل هفته در ژنو برگزار شد، توانستند به پیشرفت هایی در زمینه توافق هسته ای نایل شوند. در همین باره یکی از مقامات دولت آمریکا می گوید که طی این مذاکرات دو طرف توانستند برخی از مشکلات را از میان بردارند و مسیر کسب توافق هسته ای را هموارتر کنند.

به گزارش آفتاب، با این وجود هر دو طرف اعلام کرده اند که همچنان مسائل حساس و مهم دیگری برای حل شدن باقی مانده است.

وزرای امور خارجه دو کشور آمریکا و ایران پس از مذاکرات دو روز گذشته اعلام کردند که مذاکرات ایران با 6 قدرت جهانی، قرار است دوشنبه هفته آینده ادامه داشته باشد.

پیش از این محمد جواد ظریف در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایران رضایت خود را از مذاکرات اخیر اعلام کرد، اما در ادامه خاطرنشان کرد که زمان زیادی تا کسب توافق نهایی باقی مانده است.

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در جلسه کمیته تخصیص منابع سنای آمریکا، اظهاراتی درباره مذاکرات هسته ای با ایران مطرح کرد که برخی رسانه ها آن را پاسخی به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند. جان کری طی سخنرانی خود از مذاکرات و توافق با ایران حمایت کرد.

در حالی که نتانیاهو سرسختانه از  گروه 1+5  به علت نشان دادن چراغ سبز به ایران برای حفظ توانایی ساخت سلاح هسته ای انتقاد کرده است، کری در سخنرانی خود گفت: «منتقدان توافق، بسیار زودهنگام شروع به انتقاد کرده اند زیرا هنوز رئوس توافق مشخص نشده است. از همه می خواهم صبر پیشه کنند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد.»

از سوی دیگر، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز روز سه شنبه گفت گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا در حال مذاکره بر سر یک توافق هسته ای 10 ساله با ایران است، صحت ندارد.

از طرف دیگر وزیر جنگ اسرائیل گام های نهایی برای توافق با ایران را خطری بزرگ علیه صلح جهان غرب و تهدیدی علیه امنیت اسرائیل توصیف کرده است.

وی ایران را خطرناک‌ترین رژیم و عامل اصلی پشت پرده بی ثباتی در خاورمیانه خواند و افزود، توافق با ایران سبب لغو تحریم های اقتصادی موجود این کشور و ادامه روند غنی سازی اورانیوم در ایران می شود.

اسرائیل که تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه است تهدید کرد در صورت عدم رضایت تل آویو از برنامه هسته ای ایران به این کشور حمله خواهد کرد.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین