کد خبر: ۲۸۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۷

بوش استراتژی پیروزی را امروز اعلام می کند

آفتاب‌‌نیوز :  رييس جمهور آمريكا در حالي مي‌خواهد نقشه‌ي كلي‌اش را در آكادمي نيروي دريايي آمريكا در آناپوليس مريلند اعلام كند كه ميزان حمايت‌هاي مردمي از وي به پايين‌ترين حد ممكن رسيده و بسياري از آمريكايي‌ها مي‌خواهند كه وي طرح سريع خروج نيروها از عراق را اعلام كند.

اسكات مك كللان، سخنگوي كاخ سفيد، گفته است كه موضوع اين سخنراني به تلاش براي آموزش نيروهاي عراقي جهت جايگزيني با سربازان آمريكايي متمركز خواهد بود.

به گفته‌ي مك كللان، پنتاگون اميدوار است كه نيروهاي عراقي به آن حد از استقلال و توان برسند كه بتوان حضور آمريكايي‌ها را در اين كشور جنگ زده تا سال 2006 به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش داد و امكان كاهش نيروها را تا قبل از برگزاري انتخابات سال 2006 در آمريكا فراهم آورد.

بوش كه تعيين هرگونه جدول زماني براي خروج نيروها را رد كرده، مي‌گويد: مردم نمي‌خواهند تصميمات بر اساس سياست‌ها گرفته شود. آنها مي‌خواهند كه من بر اساس پيشنهادات ژنرال‌هايم در عرصه‌ي جنگ تصميم‌گيري كنم.

وي در ال پاسو در تگزاس درباره‌ي اوضاع امنيتي در نقاط مرزي با مكزيك گفت: ما شنيده‌ايم كه برخي گفته‌اند هم اكنون نيروها را خارج كنيد. اين يك اشتباه بزرگ است. يك اشتباه وحشتناك. حامل پيام بدي براي نيروهاي ما خواهد بود و پيام بدي براي دشمن ما مي‌شود و هم چنين پيام بدي براي مردم عراق است.

مك كللان ضمن سفر به همراه بوش به ال پاسو و دنور كلورادو، به خبرنگاران گفت: رييس جمهور در سخنراني‌اش در آناپوليس در مخالفت‌ با تعيين جدول زماني ساختگي براي عقب نشيني صحبت مي‌كند. در سال 2006 فكر مي‌كنيم مي‌توان انتظار داشت كه اوضاع كلا تغيير كند. ما پيشرفت‌هاي واقعي در زمينه‌ي آموزش نيروهاي امنيتي عراقي داشته‌ايم. شرايط به ما اجازه خواهد داد كه از حضور نظامي‌مان كم كنيم.

سخنگوي كاخ سفيد افزود: اما مجددا همه‌ي اين امور به شرايط عراق بستگي دارد.

كاخ سفيد هم چنين قرار است "استراتژي ملي براي پيروزي در عراق" را كه مك كللان آن را نسخه‌ي سري طرح اقداماتي كه در عراق انجام شده ناميد،‌ اعلام كند.

در حال حاضر 159 هزار سرباز آمريكايي در عراق هستند. بيش از 2100 تن نيز كشته شده‌اند.

نظرسنجي‌هاي اخير نشان داده كه اكثر مردم عراق مخالف جنگ عراق هستند و تعداد قابل توجهي گفته‌اند كه ديگر به بوش اعتماد ندارند.

كاخ سفيد هم چنين گفته است كه طرح سناتور جوزف بيدن براي خروج 50 هزار نيروي آمريكايي از عراق طي سال آينده بسيار شبيه طرح آنها است.

دونالد رامسفلد وزير دفاع آمريكا نيز به خبرنگاران گفت كه تعداد سربازان آمريكايي در عراق پس از انتخابات 15 دسامبر عراق به 138 هزار تن كاهش مي‌يابد و بقيه تا زمان توانمند شدن نيروهاي محلي در عراق مي‌مانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین