کد خبر: ۲۸۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

رقابت نفس‌گیر "آی فون" امریکایی با "شیائومی" چینی+تصویر

روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی درباره رقابت سنیگن شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند در چین با شرکت‌های همتای خود در امریکا، قیمت گوشی‌های امریکایی از جمله گوشی‌های مدل "آیفون" و گوشی‌های چینی را با هم مقایسه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وال استریت ژورنال قیمت ارزان‌تر گوشی‌های چینی را دلیل اصلی اقبال عمومی به آن‌ها می‌داند و این موضوع را چالشی مهم برای گوشی‌های امریکایی دانسته است. 
 
به گزارش خرداد، روزنامه "وال استریت ژورنال" با اشاره به پررونق‌شدن مدل‌های جدید گوشی‌های هوشمند چینی در مقایسه با همتایان امریکایی آن‌ها می‌نویسد: "گوشی‌های هوشمند 5.7 اینچی "شیائومی" پا به پای "اپل" و "سامسونگ" در حال جلورفتن هستند و فروش خوبی دارند. علاوه‌بر قیمت ارزان‌تر این گوشی‌ها، آن‌ها دارای قابلیت‌هایی هستند که رقابت‌شان با دیگر برندهای معروف را امکانپذیر ساخته است. شاید باور نکنید اما علاوه بر نازکی و سبکی بیشتر این گوشی‌ها در مقایسه با "آیفون 6" 5.5 اینچی و "گلکسی نت 4" 5.7 اینچی، گوشی‌های "شیائومی" دوربین‌شان تصویری جوان‌تر از شما در زمان گرفتن عکس سلفی‌نشان می‌دهند." 
  
این روزنامه امریکایی در ادامه می‌افزاید:"در امریکا امکان دسترسی به این نوع از گوشی‌ها وجود ندارد. شیائومی تنها در چین فروخته می‌شود و سازندگان آن تصمیم به فروش این محصول در بازارهای امریکایی را ندارند. قیمت این نوع گوشی به‌طور غیرقابل باوری ارزان تر از گوشی‌های هوشمند امریکایی است." 

 
"وال استرتی ژورنال" در ادامه می‌افزاید:"شیائومی" گوشی‌های خود را با قیمت 370 دلار می‌فروشد. این قیمت نصف قیمت 750 دلاری است که مشتریان باید برای خرید گوشی‌هایی چون "آی فوت 6 پلاس" در امریکا پرداخت کنند. اکنون قیمت گوشی‌های آیفون 6" در داخل چین به بیش از 970 دلار رسیده است. اما شاید یک علت اصلی عدم وجود بازار خارجی گسترده برای این مدل از گوشی‌ها آن باشد که منتقدانش شرکت چینی سازنده‌اش را به دزدیدن ایده و طراحی‌های دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند متهم می‌کنند. پیش از این شرکت گاریکسون" از شیائومی در هندوستان شکایت کرده بود." 
 
با این حال، کارکرد خوب این مدل از گوشی‌های چینی از جمله فضای کار مناسب آن‌ها سبب شده تا این گوشی‌ها رقیبی تازه برای برندهایی چون "اچ تی سی"، "سامسونگ" و "موتورولا" باشند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین