کد خبر: ۲۸۵۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

دلیل خشـم افراطیـون از سخنرانـی ابتکار در دانشگاه شریـف چیست؟

سخنرانی معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دانشگاه صنعتی شریف و در جشن بازگشایی انجمن اسلامی این دانشگاه سوژه‌ای شد تا بار دیگر افراطیون از تحریف و دروغ برای حذف رقیب استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، تخریب معصومه ابتکار در این ماجرا بر دو موج سوار بود؛ یکی اینکه ابتکار به جای تلاش برای محیط زیست، مشغول فعالیت‌های سیاسی است و دیگر اینکه احساسات دانشجویان را در موضوع حصر برانگیخته است.  
 
این در حالیست که اولا معصومه ابتکار به دلیل حضورش در جنبش دانشجویی پیش و پس از انقلاب و نیز سخنگویی دانشجویان پیرو خط امام همواره فردی شاخص برای ادوار مختلف جنبش دانشجویی به حساب آمده و مکرر در جمع دانشجویان دعوت شده و شرکت کرده است. علاوه بر این ابتکار به دلیل شاخص بودنش در جریان اصلاحات در واقع چهره ای سیاسی در ایران و در سطح بین المللی شناخته می شود. همین البته می‌تواند دلیل جوسازی‌های اخیر علیه وی باشد. چنانچه بسیاری از صاحب‌نظران هجمه‌های اخیر به وی را پس از طوفان گرد و غبار خوزستان نوعی فرصت‌طلبی برای تخریب او می دانند. 
 
در هر حال ابتکار در مراسم یادشده با تبریک بازگشایی مجدد انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و با اشاره به پیشینه این انجمن گفت: انجمن اسلامی با وجود موسسانی مثل مهندس مهدی بازرگان، آیت الله طالقانی و دکتر چمران با نگاهی اعتدال گرایانه به سوی آینده برای سربلندی ایران در اوج استبداد رژیم شاهنشاهی، فعالیت خود را برای نشر آگاهی و دغدغه ها و نگرانی های، منوط به آزادی خواهی و عدالت خواهی آغاز کرد.
 
او ادامه داد: این انجمن ها با وجود فراز و نشیب های مختلف در بدو تاسیس تا کنون هویت خود را به خوبی حفظ کرده اند. و این اعتقاد و باور راسخ در دانشجویان امروز و اعضای فعلی این تشکل به وضوح دیده می شود.
 
ابتکار مهم‌ترین آزمون امروز جامعه را آزمون اخلاق و کارآمدی دانست و گفت: انجمن اسلامی با عمکرد خود در طی این سال ها نشان داد که موفق عمل کرده است؛ چون وفادار به عهدش بوده است، خیانت در امانت نکرده است و دروغ هم نگفته است. خدارا شاکریم که امروز انجمن های اسلامی زنده هستند و امیدواریم مسیری را که در پیش گرفته اند در راه پیشرفت، تعالی و نقد منصفانه قدرت به خوبی طی کنند.
 
وی تاکید کرد: ما به فضاهایی معتقدیم که همه صداها در آن شنیده شود. در این تضاد و تضارب دیدگاه است که جریان های سیاسی رشد می کنند. مطرح شدن دیدگاه ها با رعایت اصول قانونی و در چارچوب منطق، اصلی است که همه ما به آن واقف هستیم. باید بدانیم که تجمعات ما بیش از هر چیز نیازمند گفتمان رحمانی و  عشق است. همه با هم باید تفکر داعشی را که اسلام ما را محاصره کرده براندازیم، و اسلام راستین را به جهانیان نشان دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش پس از اینکه دانشجویان شعارهایی مانند «پیام ما روشنه» سر دادند، ضمن فراخواندن آنان به نظم و آرامش تصریح کرد: من طبعا مسئول برنامه های سیاسی دولت نیستم. حتما مسئولین مرتبط می آیند و پاسخگو خواهند بود ولی به عنوان یکی از اعضای دولت و معاون جناب آقای دکتر روحانی این اطمینان را می دهم که دولت تمام  تلاش خودش را برای ایجاد یک فضای سالم باز آزاد و بانشاط سیاسی در کشور انجام می دهد، تمام تلاش خودش را برای برداشتن این محدودیت ها تمام تلاش خودش را انجام می دهد. این کار یک کار دشوار و زمان بر است و می دانید که شرایط کشور به طور یک دست در اختیار دولت و آقای دکتر روحانی نیست و می دانید که یک تعاملی بین قوا باید اتفاق بیفتد و همین طور می دانید که دولت آقای دکتر روحانی، کشور را در وضعیتی تحویل گرفت که رشد اقتصادی ایران حدود منفی 4 درصد و تورم کشور در حدود 40 درصد بود. شرایطی کاملا بی سابقه در مقایسه با شرایطی که دولت هشتم، دولت اصلاحات تحویل داد که رشد اقتصادی مثبت 6 درصد و تورم حدود 16-17 درصد بود. 

به نظر می رسد همین پاسخ، افراطیون را بر آن داشته تا برای انتقام از ارایه آمارهای تاسف‌بار بالا، با تحریف سخنان ابتکار و به کار بردن کلماتی که در متن صحبت های وی وجود ندارد، اذهان را متوجه مسایل دیگری سازند. 

بی‌شک مهم‌ترین پیام‌ها در سخنان ابتکار تفاوت‌های موجود میان دولت فعلی با دولت قبل است و همین موضوع است که می‌بایست در پس گرد و غبارهای رسانه‌ای افراطیون با تحریف و دروغ و حاشیه‌سازی گم شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین