کد خبر: ۲۸۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

ظرفیت‌های ایران برای تبدیل‌شدن به قطب توریسم در منطقه

خبرگزاری اذربایجانی "آذرنیوز" در گزارش تازه خود به افزایش میزان سفر جهانگردان خارجی به ایران از جاذبه‌های توریستی ایران برای تبدیل شدن قطب "توریسم حلال" در منطقه اشاره کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، خبرگزاری "آذرنیوز" درباره ظرفیت‌های ایران به منظور تبدیل‌شدن به قطب توریسم در منطقه می‌نویسد: "مقا‌م‌های دولتی ایران اعلام کرده‌اند که آن کشور سالانه بیش از 15 میلیون بازدیدکننده مسلمان را در هر سال جذب می‌کند. "مسعود سلطانی‌فر" معاون رییس‌جمهوری ایران و رییس سازمان میراث فرهنگی نیز اخیرا گفته است که دولت روحانی قصد دارد تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به گسترش گردشگری حلال کمک کند. این مقام ایرانی اظهار داشته که آن کشور شاهد افزایش مداوم سفر گردشگران خارجی بوده است و اشاره کرده که تنها در سال گذشته میلادی بیش از پنج میلیون گردشگر از شهرهای مذهبی ایران از جمله مشهد و قم بازدید کرده‌اند شهرهایی که زیارتگاه اصلی شیعیان هستند. این موضوع سبب شده تا مقام‌های ایرنی به فکر گسترش گردشگری اسلامی و تقویت این موضوع بیفتند." 
 
"آذرنیوز" با اشاره به جاذبه‌های توریستی ایران می‌نویسد: "مشهد در شمال شرق ایران واقع شده و یکی از قطب‌های گردسگری ایران است. این شهر در دل خود حرم امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان را جای داده است. این شهر پذیرای زائران گسترده‌ای از عراق، لبنان، جمهوری آذربایجان، بحرین، پاکستان، هندوستان و دیگر نقاط جهان است. سازمان میراث فرهنگی ایران اشاره کرده که بیش از نیمی از جهانگردان سفر کرده به مشهد را خارجی‌ها شامل می‌شوند." 
 
آذرنیوز در ادامه اشاره می‌کند که مقام‌های ایرانی قصد دارند 20 میلیون گردشگر خارجی در سال را در طول یک دهه آینده جذب کنند. آذرنیوز در ادامه اشاره می‌کند که رویکرد تازه دولت ایران از زمان ریاست جمهوری "حسن روحانی" و تعامل بیش‌تر با جهان سبب شده تا گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی و اسلامی تمایلی بیش‌تری در مقایسه به گذشته برای بازدید از ایران داشته باشند.
 
این خبرگزاری آذربایجانی با اشاره به دیگر جاذبه‌های ایران برای گسترش و تقویت توریسم حلال می‌نویسد: "قم یکی دیگر از شهرهای ایران است که در آن زیرساخت‌های کافی برای گردشگری وجود دارد. قم مرکز آموزش تعالیم اسلامی شیعی در ایران است و بسیاری از زائران از کشورهای همسایه و جهان برای بازدید از مساجد و آثار مذهبی به آن شهر سفر می‌کنند. 
 
آذرنیوز در بخش پایانی گزارش خود از جاذبه‌های توریستی سیاحتی ایران یاد می‌کند و می‌نویسد: "ایران دارای چشم‌انداز متنوع و گسترده‌ای از نظر گردشگری است و هزاران فرصت تفریحی را در خود جای داده است. از جمله نقاط سیاحتی ایران می‌توان به چشمه‌های آب گرم معدنی در شمال غربی آن کشور و پیست‌های اسکی در رشته کوه‌های البراز و همچنین ساحل زیبای خلیج فارس و دریای خزر در جنوب و شمال آن کشور اشاره کرد. ایران همچنین دارای یکی از پر جنب و جوش‌ترین تنوعات جمعیتی و قومیتی است. از جمله آثار تاریخی اصلی ایران می‌توان به میدان نقش جهان اصفهان، بیستون، پاسارگارد و تخت جمشید در شیراز، کلیساهای ارامنه و بازار تاریخی تبریز اشاره کرد که فهرتس آثار تاریخی میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند." 
 
آذرنیوز در پایان اشاره می‌کند که کشورهایی چون ترکیه، مالزی، اندنزی و مراکش از جمله کشورهایی هستند که در حال تلاش برای جذب بیش‌ترین گردشگران مسلمان از سراسر جهان هستند و رقبای اصلی ایران در این عرصه محسوب می‌شوند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین