کد خبر: ۲۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷

لاک‌پشت‌های پرنده طلایی و نقره‌ای اهدا شدند

سومین دوره جشن سالانه لاک‌پشت پرنده با اهدای نشان ویژه به ناصر ایرانی، نویسنده و مترجم، و علی‌اکبر صادقی، تصویرگر کتاب‌های کودک، به عنوان هنرمندان پیشکسوت و همچنین اهدای دو نشان طلایی و دو نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده به کار خود پایان داد
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، سومین دوره جشن سالانه اهدای نشان لاک‌پشت پرنده عصر روز جمعه (هشتم اسفند) در شهر کتاب مرکزی برگزار شد. در این مراسم که نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان و همین طور کودکان و خانواده‌هایشان حضور داشتند، نشان‌های ویژه، طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده به برگزیدگان اهدا شد.

**رد ادبیات کهن در داستان‌های امروز

در ابتدای این مراسم، شیوا حریری، یکی از اعضای هیات داوران جایزه لاک پشت پرنده بیانیه هیات داوران درباره کتاب‌های بازنویسی را خواند. در این بیانیه آمده است :«ادبیات کودک ایران، از دیرباز با متون کهن و سنتی ادبیات ایرانی پیوند داشته است.و آثار بسیاری به بازگویی، بازآفرینی، بازنویسی و بازپردازی متون کهن ادبی پرداخته‌اند تا میان جهان کودکان امروز با ادبیات کهن‌سال فارسی پیوند بزنند، آنها را با گنجینه ادبیات ایران آشنا کنند، از ظرفیت‌های ادبی متون کهن استفاده کنند، و روایات و اشعار نغز کهن و مفاهیم جاودان‌خرد فارسی را بازگو کنند. از 40 سال پیش، احیای متون کهن که هدفی جز آموزش (پندآموزی، زبان‌آموزی یا آموزش ادبی) نداشت به گونه‌ای از ادبیات تبدیل شد که می‌کوشید ارزش‌های ناب ادبی، فضای خیالی ادبیات فارسی و داستان‌های جذاب این متن‌ها را برای کودکان بازسازی کند، یا با استفاده از قالب‌های کهن فارسی مضامین و مفاهیم نو را در ادبیات کودک ایران وارد کند. به عبارت دیگر از آن زمان تا کنون، احیای متون ادبی کهن به یکی از پربارترین، پرطرفدارترین و در عین حال موجه‌ترین گونه‌های ادبیات کودک ایران بدل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین