کد خبر: ۲۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۶
وزیر امور خارجه اسپانیا :

برای حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران فرصت هست

آفتاب‌‌نیوز : میگل آنخل موراتینوس وزیر امور خارجه اسپانیا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان حل موضوع هسته‌ای ایران همانند پرونده هسته‌ای کره شمالی وجود دارد و یا اینکه در نهایت این موضوع به شورای امنیت ارجاع داده شده و سناریوی عراق تکرار خواهد شد، گفت: به اعتقاد من همه تمایل دارند موضوع هسته‌ای ایران از راه مسالمت‌آمیز و سناریوی دیپلماتیک حل و فصل شود اما اتحادیه اروپا موضعی دارد که مورد اجماع همه دولت‌های عضو قرار دارد و در نامه شدیداللحنی به ایران ابراز شد.

موراتینوس افزود: ایرانی‌ها در پاریس با سه کشور فرانسه، آلمان، و انگلیس به توافق معینی دست یافتند و باید آن را اجرا کنند این نامه و پیامی است که ما به ایران ارسال کردیم.

وی در خصوص اینکه چه کسی میان ایران و اروپا نقش داوری را انجام می‌دهد، پاسخ داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام و بالطبع ما گفتیم که اگر ایران همکاری نکند یا حسن نیت خود را نشان ندهد، ما ارجاع پرونده هسته‌ای این کشور را به شورای امنیت بعید نخواهیم دانست.

موراتینوس افزود: اما همچنان معتقدیم که زمان برای گفت‌وگو و مذاکره و حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران وجود دارد اما ایران باید در مسیر درست حرکت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین