کد خبر: ۲۸۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

بهای نفت یک درصد کاهش یافت

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز پس از ثبت اولین افزایش ماهانه از ماه ژوئن، یک درصد کاهش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز(دوشنبه) تحت فشار تداوم ضعف بخش تولید در چین و افزایش تولید نفت خام لیبی یک درصد کاهش قیمت داشت.

بانک مرکزی چین یک روز قبل از انتشار آمار رسمی که حاکی از کاهش فعالیت‌های تولیدی در این کشور برای دومین‌ ماه متوالی است، نرخ سود وام و نرخ بهره را کاهش داد.

بانک ANZ در گزارشی اعلام کرد: در حالیکه سال جدید چینی روی آمارها تاثیر‌گذار است، دومین کاهش متوالی بخش تولید چین بیانگر این است که اوضاع چندان مناسب نیست.

این بانک اعلام کرد که انتظار دارد پکن هدفگذاری رشد اقتصادی خود را از 7.5 درصد در سال گذشته به هفت درصد در سال جاری کاهش دهد. کاهش رشد اقتصادی روی تقاضای نفت در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده انرژی در جهان تاثیر‌گذار خواهد بود.

نفت برنت پس از ثبت افزایش 18 درصدی در ماه فوریه که بیشترین افزایش ماهانه از مه 2009 بود، امروز با 52 سنت کاهش 62 دلار و 6 سنت در هر بشکه معامله شد.

همچنین نفت سبک آمریکا پس از ثبت افزایش قیمت سه درصدی در ماه فوریه با 49 سنت کاهش در معاملات امروز 49 دلار و 27 سنت معامله شد.

اختلال عرضه بین اعضای سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت در ماه فوریه باعث افزایش قیمت نفت برنت شده که این امر اختلاف قیمت بین برنت و نفت آمریکا را به 13 دلار رسانده که بیشترین اختلاف از ژانویه 2014 تاکنون به حساب می‌آید. این اختلاف قیمت امروز دوشنبه پس از یک بهبود نسبی در تولید نفت لیبی که به بیش از 400 هزار بشکه در روز رسید، قدری کاهش یافته است.

عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق گفت: قیمت جهانی نفت به تدریج در حال افزایش است و انتظار می‌رود که به محدوده 65 دلار در هر بشکه برسد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: فکر نمی‌کنم قیمت نفت به سطوح قبلی باز گردد. من پیش‌بینی می‌کنم که قیمت نفت به 64 تا 65 دلار در هر بشکه خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین