کد خبر: ۲۸۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

ناطق‌نوری: دین‌داران دین‌ناشناس برای جامعه مضر هستند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمال و نهایت رشد انسان را در دین‌شناسی دانست و گفت: دینداری با دین شناسی متفاوت است و بسیاری از مردم دیندار هستند اما دین‌شناس نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری کریم در تبریز اظهار کرد: ضرر دینداری و دین ناشناسی در این است که فردی که شناخت و معرفت دینی نداشته باشد هرچه را که به رنگ دین باشد قبول خواهد کرد.

او ادامه داد: تمام انحرافات که در طول اسلام پیش آمده ریشه در دین‌داری دین‌ناشناسان دارد، آنان همچون کسانی هستند که قرآن را بالای نیزه بردند و در مقابل علی ایستادند.

ناطق‌نوری گفت: شهادت علی دردناک است اما دردناک‌تر از آن این است که دینداران دین ناشناس از او پرسیدند حق با تو یا با دین است؟ دین‌شناس بودن محقق نمی‌شود مگر با پیدا کردن معرفت دینی از طریق تعمق در مفاهیم عمیق قرآنی.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اعجاز قرآن گفت: اعجاز قرآن یک بعد نیست، فصاحت، بلاغت و ادبیات معجزه‌ای است که در حد تحدی و توام با تحدی است.

ناطق‌نوری ادامه داد: قرآن از زمان نزول بارها انکار کنندگان را دعوت کرده تا نمونه‌ای مثل آن را بیاورد و کسی نخواهد توانست تا قیامت عبارتی مثل عبارات قرآن بیاورد.

او با اشاره به تفاوت‌های معجزه و سحر و جادو گفت: فرق سحر و جادو با معجزه در این است که در آن تحدی وجود ندارد. جادوگر و ساحر نمی‌تواند ادعا کند که آنچه انجام می‌دهد فرد دیگری قادر به انجام آن نیست.

او ادامه داد: ابعاد معنوی قرآن عمیق‌تر و معجزه‌آساتر از ابعاد ظاهری آن است که برای آن باطنی است و برای باطن آن نیز باطن دیگری وجود دارد، در واقع عمق معنویت و اثرگذاری قرآن بسیار بالا است.

او با اشاره به نقش برجسته انقلاب اسلامی و تحقق نظام اسلامی در ترویج فرهنگ قرآنی گفت: انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی در فضای مهجور زمان خود عامل مهمی در حفظ قرآن، قرائت و نشر قرآن در جامعه امروزی شد.

ناطق‌نوری خاطرنشان کرد: امروز شیعیان در مجامع بین‌المللی بهترین جایگاه را برای شناساندن معارف قرانی دارا هستند و عامل مهم دیگری که موجب انتشار و تبلیغ فرهنگ قرآنی در جهان است نگاه عارفانه، عاشقانه و عالمانه رهبری بزرگ انقلاب به قرآن بود.

وی با تاکید بر تدبر و توجه در قرآن و ضرورت عمل به آن گفت: کسانی که قرآن را می‌خوانند و به آن عمل نمی‌کنند برای جامعه اسلامی بسیار مضر هستند.

وی ادامه داد: قرآن همه بیماری‌های معنوی و روحانی انسان‌ها را برطرف می‌کند و شفا دهنده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین