پایگاه خبری آفتاب
۱۸ /خرداد /۱۴۰۵
Monday 08 June 2026
کد خبر:۲۸۶۱۴۸
۰۳:۴۴
۱۳۹۳/۱۲/۱۲

مصرف روزانه غلات برای قلب مفید است

مصرف روزانه غذاهای حاوی غلات خطر ابتلا به مرگ زودرس بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.
۰۳:۴۴
۱۳۹۳/۱۲/۱۲
به گزارش آفتاب نیوز،
آفتاب: محققان دانشگاه هاروارد 120 هزار نفر زن و مرد را در طول ۱۵  سال مورد مطالعه قرار دادند؛ پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، شاخص توده بدن یا مصرف دخانیات نتایج نشان دادند خوردن روزانه غلات در مقابل اختلالات قلبی و عروقی و مرگ و میر از بدن محافظت می‌کند.

به گزارش آفتاب به نقل از فارس، افرادی که روزانه در وعده‌های غذایی خود غلات مصرف کردند در مقایسه با افرادی که اصلاً غلات مصرف نکردند کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی برای آنها حدود 15 درصد خواهد بود؛ البته این نتایج یک میانگین از یک جمعیت زیاد است.

نویسندگان این مقاله معتقدند غلات و حبوبات یک نوع درمان معجزه گر است اما شیوه درست زندگی کردن، رژیم غذایی مناسب، مصرف نکردن الکل، نکشیدن سیگار و ورزش کردن بسیار مهم است و می‌تواند در طول عمر و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثرتر باشد.
گزارش خطا
برچسب‌ها:
مصرف غلات قلب
ارسال پیام
captcha