کد خبر: ۲۸۶۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

هزینه 55 میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت بمب‌افکن

روزنامه "واشنگتن پست" با انتشار گزارشی به برنامه نیروی هوایی امریکا برای ساخت یک بمب افکن اشاره می کند که هزینه‌ای 55 میلیارد دلاری برای آن کشور به همراه داشته است. این روزنامه در ادامه اشاره می کند که پیش از این قرار بود این برنامه نظامی – دفاعی به طور مخفیانه انجام شود اما هزینه بالای ساخت آن سبب شد تا علنی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، روزنامه "واشنگتن پست" در ادامه می نویسد:"از این هواپیما به عنوان "بمب افکن دوربرد" یاد شده و برای پرواز در عمق خاک دشمن طراحی شده است به طوری که نتوان آن را شناسایی کرد." این روزنامه اشاره کرده که این هواپیما غیرقابل شناسایی است تا زمانی که پس از حرکت، ابر قارچی‌شکلی را ایجاد می‌کند. 
 
این روزنامه اشاره کرد که این نوع از بمب افکن‌ها نسل تازه هواپیماهای نظامی امریکایی هستند و می توانند هرگونه هدفی از جمله پهپادها یا هواپیماهای باسرنشین را در هر نقطه‌ای از جهان هدف حمله قرار دهند. قرار است این نسل از بمب افکن ها تا سال 2020 میلادی به طور انبوه در سامانه نیروی هوایی ارتش امریکا مورد استفاده قرار گیرند. 
 
واشنگتن پست با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده درباره هزینه بالای ساخت این مدل هواپیما می‌نویسد: "نگرانی‌هایی درباره هزینه‌های سرسام‌آور این نسل از هواپیماها وجود دارد. نیروی هوایی امریکا تخمین زده که ساخت هر بمب‌افکن جدید هزینه‌ای 550 میلیون دلاری به همراه خواهد داشت اما این رقم مربوط به سال 2010 میلادی و بدون احتساب افزایش تورم در سال‌های بعدی بوده است و اکنون رقمی مربوط به پنج سال پیش و بسیار قدیمی محسوب می‌شود." 
 
واشنگتن پست در ادامه اشاره می‌کند علیرغم آن که دولت اوباما اعلام کرده که قصد دارد از هزینه های اضافی در بخش دفاعی صرفنظر کند و پول بیشتری را صرف بخش آموزشی و بهداشتی کند اما ساخت بمب‌افکن‌های این‌چنینی نشان از آن دارند که وزارت دفاع امریکا به طور مخفیانه در حال افزایش خرج برای ساخت نسل تازه هواپیماها است. این روزنامه در ادامه می‌نویسد: "برخی بر این باورند که پنتاگون به صورت مخفیانه در حال توسعه هزینه‌های خود می‌باشد. تابستان گذشته، "ارمیا گرتلر" کارشنماس حمل و نقل هوایی نظامی در گزارش خود به کنگره امریکا نشان داد که چگونه بودجه در نظر گرفته شده تا ده سال اینده افزایش خواهد یافت." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین