کد خبر: ۲۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱

نفر دوم جبهه النصره کشته شد

منابع رسمی سوری تایید کردند که ارتش سوریه در حومه ادلب شماری از سرکردگان ارشد گروه تروریستی النصره از جمله "ابو هشام الشامی" سرکرده کل نظامی این گروه تروریستی به هلاکت رساند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش العالم، این عملیات براساس اطلاعات بسیار دقیق و پیچیده امنیتی انجام شد، و در جریان آن حدود 18 نفر از سرکردگان گروهک تروریستی النصره در سراسر سوریه که در ادلب حضور داشتند، به هلاکت رسیدند.

بنا بر این گزارش، "ابو هشام الشامی" بارزترین سرکرده گروهک تروریستی النصره بود که در عملیات ارتش سوریه به هلاکت رسید.

سرکرده کل نظامی النصره که نفر دوم این گروهک تروریستی به شمار می رفت، به تجارب نظامی خود در افغانستان و عراق مشهور بود که آنها را در جریان چندین دهه کار تروریستی بدست آورده بود؛ در این زمینه می توان همچنین به "ابو براء الانصاری" و "ابومصعب الفلسطینی" و "ابوعمر الکردی" اشاره کرد که در عملیات کشته شدند.

خبرنگار العالم با رد ادعای برخی از پایگاههای مخالفان سوری در اینترنت که مدعی شده اند که جنگنده های ائتلاف این عملیات را اجرا کردند، افزود: سخنگوی ائتلاف این ادعا را رد کرده و منابع رسمی سوریه نیز تایید کردند که ارتش سوریه این عملیات دقیق را در حومه ادلب انجام داده است.
این عملیات ویژه، بیانگر توانمندی های امنیتی و اطلاعاتی و نفوذ ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل تروریست هاست، به گونه ای که توانسته ساختار زیربنایی این گروهها را هدف قرار دهد؛ این امر همچنین بیانگر شکست و ناکامی ائتلاف بین المللی است زیرا نتوانسته از زمان آغاز حملات خود چنین دستاوردی کسب کند.

** ابو هشام الشامی کیست؟

ابوهمام الشامی یا فاروق السوری همان سمیر حجازی است که در اواخر دهه 90 به افغانستان رفت و به ابومصعب السوری به مدت یکسال در پادگان الغرباء ملحق شد و سپس به عنوان امیر منطقه المطار در قندهار تعیین شد.

وی یکی از افراد نادری بود که با اسامه بن لادن، ابومصعب السوری و ابوصعب الزرقاوی و ابوحمزه المهاجر همکاری کرده است.

الشامی با اسامه بن لادن ملاقات و بیعت کرد و بن لادن او را در آن زمان مسئول عناصر مسلح سوری در افغانستان کرد و در بسیاری از نبردهای القاعده شرکت داشت.

پس از  ورود آمریکایی ها به عراق (سال 2003) و سقوط رژیم بعث عراق، الشامی در قالب ماموریت القاعده در عراق به سر می برد و چهار ماه در آنجا ماند و با ابوحمزه المهاجر و ابومصعب الزرقاوی ملاقات کرد.

پس از آن دستگاه اطلاعاتی عراق وی را دستگیر و تحویل سوریه داد اما به علت نبود دلایل کافی وی آزاد شد و به عراق بازگشت و سمت مسئول نظامی دفتر "خدمات المجاهدین" را عهده دار شد و زرقاوی نیروهایش را برای آموزش پیش او می فرستاد.

وی در سال 2005 میلادی بارها به لبنان رفت و پس از چندی در آن کشور دستگیر شد؛ ابو هشام به مدت پنج سال در لبنان بازداشت بود و به محض آزاد شدن، وارد سوریه شد و به گروه ترورستی النصره پیوست و فرمانده کل نظامی آن شد.

الشامی تا پیش از مرگ فرد دوم جبهه النصره پس از ابومحمد الجولانی به شمار می رفت؛ او یکی از سرکردگان ارشد القاعده در افغانستان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین