کد خبر: ۲۸۶۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۴:۱۲

هشدار ایرلند درباره ساخت نیروگاه های جدید هسته ای در انگلیس

آفتاب‌‌نیوز :  به گزارش خبرگزاری فرانسه ، دیک روچ، وزیر محیط زیست ایرلند، در بیانیه ای اعلام کرد که دولت صنایع هسته ای را تهدیدی برای ایرلند قلمداد می کند و این برنامه نباید دنبال شود .

وی دراین بیانیه همچنین خاطرنشان کرد که ما از تمامی ابزارهای قانونی و دیپلماتیک که دراختیار داریم استفاده می کنیم و در هر فرصت مناسب نظر خود را به اطلاع دولت انگلیس خواهیم رساند .

ایرلند که هیچ نیروگاه هسته ای در خاک خود ندارد درتلاش برای تعطیلی کارخانه بازفرآوری سلافیلد در سواحل شمال غربی انگلیس است که امتداد این سواحل از دوبلین تا سواحل پرجمعیت این کشور ادامه دارد .

ایرلند بارها درباره فرسودگی نیرو گاههای هسته ای سواحل غربی انگلیس ابراز نگرانی کرده است .

وزیر محیط زیست ایرلند اعلام کرد که هر گونه تلاش برای توسعه توانمندی جدید هسته ای باید در راستای بازسازی نیروگاه های فرسوده انجام و منافع بین المللی و شهروندان ایرلند را دربر داشته باشد .

روچ همچنین در این بیانیه خاطرنشان کرد که ایرلند به شدت با صنایع هسته ای که موجب به خطر افتادن سلامت انسانها ، آب و هوا ، وضعیت اقتصادی و حمل و نقل می شود مخالف است .

اظهارات روچ پس از سخنرانی اخیر تونی بلر ،نخست و زیر انگلیس، صورت گرفت .

بلر سیاست های هسته ای جدید دولت که منجر به تولید نسل جدیدی از نیرو گاههای هسته ای خواهد شد اعلام کرد .

در پی بازنگری دولت  در برنامه انرژی هسته ای که منجر به ساخت نیروگاههای هسته ای خواهد شد بسیاری از گروهها به ویژه گروههای مدافع محیط زیست و فعالان ضد تسلیحات هسته ای با تصمیمات دولت مخالفت کرده اند .

روز گذشته فعالان ضد تسلیحات هسته ای با برپایی تظاهرات سخنرانی تونی بلر را در مرکز اجتماعات صنایع انگلیس برهم زدند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین