کد خبر: ۲۸۶۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

پیش‌نویس سیاست‌های کلی برنامه ششم به مجمع ابلاغ شد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت : پیش نویس سیاست های کلی برنامه ششم توسعه هفته گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد و هدف گذاری بهره وری سه درصدی در صدر سیاست ها خودنمایی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت روز شنبه در سومین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی در شرکت ملی فولاد ایران اظهار داشت: هدف سه درصدی دستیابی به بهره وری برای سومین سال پیش بینی شده و انتظار می رود به آن دست یابیم.

وی یادآورشد: این ابلاغیه طبق اصل 110 قانون اساسی که شروع هر برنامه توسعه باید توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نگاه مشورتی پس از کار کارشناسی به پیشنهاد جمع و تایید رهبر معظم انقلاب به دستگاه های اجرایی ارجاع شود .

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: همراه با برنامه های چهارم و پنجم توسعه ، در این دوره سیاست اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد و نشانگر این است که موضوع بهره وری و دستیابی به رشد متناسب به منظور تحقق هدف چشم انداز 1404یعنی رسیدن به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه درحالی که یک کشور توسعه یافته هستیم، اهمیت بسزایی دارد.

نوبخت ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی به منظور دستیابی به این هدف یک ضرورت جدی است و تاکنون برای رسیدن به نتیجه لازم، کارنامه خوبی نداشته ایم. 

وی افزود: ضرورتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است ، در عمل از سوی دستگاه های اجرایی به مورد اجرا درنیامده است و باید این مساله مهم مورد واکاوی قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت : رشد اقتصادی حاصل سرمایه گذاری و بهره وری است ، درعین حال رشد سرمایه گذاری 12.2 درصدی در برنامه ها پیش بینی شده که تحقق نیافته و با این فضای کسب و کار ، می توان آگاه شد که چرا سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و نمی توانیم تعامل سازنده آنگونه که مصمم به آن هستیم ، با جهان محقق نمی شود .

نوبخت خاطرنشان ساخت : برخی از کشورها امروزبه نیابت از جهان در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران محدودیت ایجاد می کنند و این امر عدم سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را توجیه می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین