کد خبر: ۲۸۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶

کشتن جهادی‌ها در سوریه راهکار نخست‌وزیر هلند برای مقابله با افراطیون

"مارمک روته" نخست وزیر هلند شب گذشته در جریان برگزاری یک مناظره تلویزیونی جنجالی اظهار داشت که بهتر است جهادی در سوریه کشته شوند تا آن که به کشورهای اروپایی مبدا بازگردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خرداد، یکی از سخنگویان حزب نخست وزیر هلند اشاره کرده که اظهارات او بدین معنا بوده که نیروهای مسلح هلندی حاضر در ائتلاف مبارزه علیه داعش می‌توانند شهروندان تندروی هلندی پیوسته به داعش و سایر گروه‌های افراطی را به قتل برسانند تا به آنان اجازه ندهند به کشورهای شان بازگردند. 
 
نشریه "نیوزویک" با اشاره به به پیشنهاد نخست وزیر حزب "آزادی و دموکراسی" می‌نویسد: "روته" از موضع خود دفاع کرده و اظهار داشته که هدف باید تنها کشتن هر تعداد ممکن از عناصر افراطی باشد. او اظهار داشته که این عناصر افراطی اگر کشته نشوند به زودی به هلند باز خواهند گشت و او به عنوان نخست‌وزیر وظیفه‌اش حفاظت از شهروندان هلندی است." 
 
اظهارات نخست‌وزیر هلند با واکنش های تند مخالفان نخست وزیر از احزاب چپگرا مواجه شده است. رهبر حزب سوسیال دموکرات هلند در این باره گفته است: "این سخنان در شان نخست‌وزیر هلند نبود. این که گفته شود باید افراد بیشتری کشته شوند آن هم از سوی نخست‌وزیر اقدامی شرم‌آور است. 
 
نیوزویک در ادامه اشاره می‌کند که کشور هلند شش فروند جنگنده "اف -16گ را برای مقابله با نیروهای داعش در عراق به آن کشور اعزام کرده است. این نشریه اشاره می کند که سوسیال دموکرات های هلند بر این باورند که به جای کشتن جهادی ها باید آنان را پس از بازگشت به هلند مورد محاکمه قرار داد. 

دستگاه اطلاعاتی هلند با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که بیش از 160 هلندی تاکنون و ظرف مدت دو سال گذشته به سوریه و عراق سفر کرده اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین