کد خبر: ۲۸۶۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
در دیدار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن؛

روحانی: قتل فجیع خلبان اردنی قلب انسان را متاثر کرد

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه باید برای حل و فصل معضلات و مشکلات دست به دست هم دهند، اظهارداشت: ایجاد امنیت و ثبات پایدار در منطقه در صورتی امکان پذیر است که تمامی کشورهای منطقه سهم و نقش مثبت خود را ایفا کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه در دیدار 'ناصرجوده' معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای مسلمان و منطقه از جمله اردن محدودیتی قائل نیست، گفت: مردم ایران و اردن از دیرباز روابط بسیار صمیمانه و خوبی داشته اند و امروز نیز باید سطح همکاری ها و روابط دو کشور بر مبنای منافع دو ملت تقویت شود.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری ضمن بیان اینکه در سالهای اخیر رنج مردم فلسطین، غزه، لبنان و کل منطقه از ظلم و جنایات صهیونیست ها افزایش یافته، تاکید کرد: امنیت و ثبات کشورهای خاورمیانه زمانی به حد قابل قبول خواهد رسید که فشارهای بین المللی و منطقه ای، به صورتی هماهنگ، رژیم صهیونیستی را وادار کند که دست از تجاوز و جنایات خود بردارد.

رییس جمهوری با اشاره به حضور شمار زیادی از پناهجویان فلسطینی در اردن و میزبانی خوب ملت و دولت این کشور در سالیان دراز گذشته، اظهارداشت: همواره آماده ایم تا در زمینه احقاق حقوق کامل ملت فلسطین، آینده و استقلال فلسطین و آزادی قدس شریف همکاری و همفکری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شاهد معضلات و مشکلات فراوانی در منطقه هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه است؛ مشکلات منطقه فقط توسط کشورهای منطقه قابل حل و فصل است و همگرایی و همکاری جمعی در این زمینه خواست مشترک ملت ها است.

رییس جمهوری تاکید کرد: امروز تروریسم یک معضل و خطر برای همه محسوب می شود و این واقعیتی غیرقابل کتمان است.

روحانی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با هشدار نسبت به خطر گسترش تروریسم، تاکید کرده است که تنها راه جلوگیری از گسترش تروریسم، همکاری و مشارکت همگانی است.

وی با بیان اینکه تروریست های جنایتکار به هیچ کس رحم نمی کنند، به جنایت تروریستها در قتل فجیع خلبان اردنی اشاره کرد و گفت: این گونه جنایات قلب انسانیت را متاثر کرده و بار دیگر ثابت می کند که تروریسم یک خطر همگانی است.

رییس جمهوری به مشکلات فعلی در برخی کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق، لبنان، یمن و لیبی اشاره کرد و افزود: مسایل منطقه ای باید از طریق سیاسی حل و فصل شده و مسایل داخلی کشورها نیز به خود ملت ها واگذار شود.

روحانی حل معضلات منطقه را در گرو فهم دقیق از واقعیت ها، شناخت ریشه مشکلات و نیز همکاری جمعی دانست و گفت: متوسل شدن به گروه های تروریستی و از جمله القاعده برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، زیان های بلند مدتی برای کل منطقه خواهد داشت.

** وزیر امور خارجه اردن: ایران همسایه بسیار مهمی برای جهان عرب است 

ناصر جوده معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم ملک عبدالله دوم به رییس جمهوری و دولت و ملت ایران، اظهارداشت: اردن به دنبال تقویت سطح روابط و همکاریهای خود با ایران است.

وی گفت: معتقدیم جمهوری اسلامی ایران همسایه بسیار مهمی برای جهان عرب محسوب می شود.

وزیر امور خارجه اردن با اشاره به موضوع فلسطین، افزود: ملت فلسطین باید از این حق برخوردار شود که دولت خود را در وطن خود به پایتختی قدس شریف ایجاد کند و این موضع، ستون اصلی سیاست خارجی اردن را تشکیل می دهد.

جوده همچنین بر حل و فصل مسایل مهم منطقه از طریق مذاکره و گفت و گو تاکید کرد و گفت: اردن از موضع ایران برای حل و فصل موضوع هسته ای از طریق گفت و گو و مذاکره حمایت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین