کد خبر: ۲۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فیلم کوتاه«ماجرای یک شب بارانی»به کارگردانی مهدی فرد قادری از تولیدات انجمن سینمای جوانان دفتر تهران موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره «سینمای جدید» هالیوود آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» بهترین فیلم کوتاه جشنواره‌ی «سینمای جدید» آمریکا شد.

فیلم کوتاه«ماجرای یک شب بارانی»به کارگردانی مهدی فرد قادری از تولیدات انجمن سینمای جوانان دفتر تهران موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره «سینمای جدید» هالیوود آمریکا شد.

در این جشنواره که هر سال پذیرای فیلم‌هایی است که راه های جدیدی برای بیان سینمایی ارائه می دهند ،امسال پنجاه فیلم کوتاه و بلند به نمایش درآمد و در نهایت «ماجرای یک شب بارانی» به عنوان بهترین فیلم کوتاه از سوی هیات داوران این جشنواره معرفی شد.

«ماجرای یک شب بارانی» که پیش از این در بخش ملی و بین المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در آمده است ، در مدت زمان بیست و چهار دقیقه به داستان تولد پیرمردی می‌پردازد که با ورود اعضای خانواده اش دستخوش تغییر می شود.این فیلم که به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان دفتر تهران تولید شده است،مانند اثرات قبلی کارگردان ساختاری تجربی دارد و سومین سکان-پلان مهدی فرد قادری پس از فیلم های کوتاه «تناوب» و «دایره های معکوس»است.

معرفی بازبین‌های بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران

بازبین‌های بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند.

بر اساس این خبر، شهرام کرمی (نمایشنامه نویس و کارگردان)، نیما دهقان (کارگردان) و ناصح کامگاری (نمایشنامه‌نویس، کارگردان، طراح صحنه و نور) بیش از 140 نمایش ارسال شده از سراسر ایران را بازبینی می‌کنند.

گروه بازبینی، بررسی فیلم آثار متقاضی حضور در بخش مناطق هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را امروز شنبه (16 اسفندماه) آغاز می‌کند.

این بازبینی‌ها طی دو مرحله (انفرادی و جمعی) انجام می‌شود. به این ترتیب اعضای گروه بازبینی 140 ‌اثر را به صورت انفرادی و سپس در جلسه‌ای مشترک بررسی و آراء خود را اعلام می‌کنند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران 26 اردبیهشت ماه 1394 به دبیری امیر مرسلی برگزار می‌شود.

هیات داوران بخش اصلی یازدهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه «کل گراش» شیراز معرفی شدند.

امیرشهاب رضویان، مرجان ریاحی و احسان شادمانی اعضای هیات داوران بخش اصلی جشنواره هستند.

همچنین علاوه بر داوران بخش اصلی؛ دبیرخانه جشنواره نام دکتر حمید قاسم‌زادگان جهرمی، مرجان ریاحی و محمدکاظم محمودی را به عنوان هیات‌داوران بخش میراث فرهنگی اعلام کرده است.

گفتنی است، مرجان ریاحی علاوه بر بخش اصلی داوری بخش میراث فرهنگی را نیز برعهده دارد.

یازدهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه «کل گراش» ۱۸ تا ۲۰ اسفند در شیراز برگزار می‌شود.

نمایش «آخرین برگ» کار محمد برومند در فستیوال بین‌المللی صلح به صحنه می‌رود.

گروه تئاتر سیمرغ روز دوشنبه 18 اسفند عازم پایتخت بوسنی وهرزگوین می‌شود تا تئاتر« آخرین برگ » کار محمد برومند را در فستیوال بین المللی صلح اجرا کند.

فستیوال بین المللی صلح که امسال سی ویکمین دوره آن برگزار می‌شود، هر سال از 7 فوریه تا 21 مارس در قلب اروپا و در سرزمینی که بزرگترین جنگ معاصر اروپا را به خود دیده و آغاز جنگ جهانی دوم از همین مکان بوده با حضور کشورهایی مختلف جهان بر پا می شود. امسال تنها نماینده ایران در این فستیوال بین المللی گروه سیمرغ است که تئاتر «آخرین برگ» را اجرا خواهد کرد.

این نمایش پیش از این با حضور بازیگرانی از امریکا ، کانادا ، افغانستان و ایران در تهران ، مشهد ، خرمشهر ، اندیمشک و خرم آباد به صحنه رفت و روایتگر صلح طلبی ایرانیان است.

محمد برومند کارگردان این اثر که قصد دارد این نمایش را در بسیاری از کشورهای جهان روی صحنه ببرد ،درباره دلایل خود برای این تصمیم گفت: زمانی که برای اجرا به دیگر کشورها سفر می‌کردیم، وقتی می‌گفتیم از ایران آمده‌ایم نمی‌دانستند درباره کدام کشور صحبت می‌کنیم و در نهایت هم وقتی بیشتر توضیح می‌دادیم تصور این بود که ما عرب هستیم و تروریست.

نویسنده وکارگردان تئاتر آخرین برگ محمد برومند ، آهنگسازان : مهدی کیانمنش ، کیارنگ علایی و یوسف نیک پور می باشند . طراح وسازنده عروسک ها منیره امیر یوسفی است .منتی مزینانی ، لیلا صوفی ، شهلا ملکی ، سپیده نوررایی ، ژاله طوسی و مریم خوشدل در فستیوال بین المللی صلح سارایوو به صحنه خواهند رفت .

گروه تئاتر سیمرغ با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پردیس و حمایت شهرداری و شورای شهر بومهن عازم بوسنی و هرزگویین خواهد شد.

اجرای نمایش« عزیز شنگال» در تالار اصلی به پایان رسید

نمایش « عزیز شنگال» به کارگردانی قطب الدین صادقی جمعه شب پانزدهم اسفند ماه به اجرای خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پایان داد.

این اثر نمایشی که از 15 بهمن ماه اجرای خود را در تالار اصلی آغاز کرده بود، جمعه پانزدهم اسفند ماه از این تالار خداحافظی کرد.

حمیدرضا صدر، شیرین یزدان بخش، یکتا ناصر، ژیوار شیخ الاسلامی از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای پایانی نمایش « عزیز شنگال » حضور داشتند.

همچنین تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما طی شب های گذشته از نمایش « کابوس شب نیمه آذر» در تالار سایه دیدن کردند.

مریم نشیبا، ژرژ پطرسی، خسرو احمدی، قربان نجفی، ایوب آقاخانی، مارال فرجاد، اصغر هاشمی، حسن ریوندی، کامبیز کاشفی ، مرتضی میر منتظمی از جمله هنرمندانی بودند که طی سه روز گذشته از نمایش «کابوس شب نیمه آذر» به کارگردانی علی کشوری دیدن کردند.

نمایش «کابوس شب نیمه آذر» نوشته ایوب آقاخانی ، کارگردانی علی کشوری و بازی بهرام ابراهیمی، جلیل فرجاد، پویا امینی و الهام جعفرنژاد هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 در تالار سایه به صحنه می‌رود.

آمار نهایی آثار رسیده به پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر اعلام شد

1164 اثر متقاضی برای شرکت در بخش سینمای ایران به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر رسیده است.

روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، با اعلام این خبر افزود: 30 بهمن ماه آخرین مهلت شرکت آثار در بخش‌های مختلف جشنواره شامل: فیلم های سینمایی، آثار ویدیویی، فیلم های کوتاه و مستند و ایده فیلمنامه سینمایی اعلام شده بود که در دبیرخانه جشنواره ثبت گردید.

برپایه این خبر؛ طبق اعلام دبیرخانه جشنواره ، در بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی سینمایی(طرح و ایده فیلمنامه)251 اثر، در بخش فیلم های کوتاه داستانی 413 اثر ، در بخش فیلم های ویدیویی 113 اثر ، در بخش مستند نیمه بلند و بلند 272 اثر و در بخش های فیلم های سینمایی اکران نشده 41 اثر و فیلم های سینمایی اکران شده 75 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر رسیده است.

روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر یادآور شد: این آمار شامل دو بخش سینمای بین الملل و بخش اقلام تبلیغی نمی باشد و آمار این دو بخش بزودی اعلام خواهد شد.

در این دوره جشنواره فیلم شهر کلیه آثاری که با موضوعاتی همچون: اشاعه‌ی فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه‌ی صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی - ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقاء فرهنگ نظم و قانون‌گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت تولید شده‌اند، می‌توانستند در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران 3 تا 12 خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.

اجرای مجدد «رابینسون کروزوئه» در تماشاخانه باران

نمایش «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی میلاد نیک آبادی در اجرای مجدد خود به تماشاخانه باران می‌آید.

«رابینسون کروزوئه» نوشته حمیدرضا نعیمی به کارگردانی میلاد نیک آبادی و به تهیه کنندگی نوری الدین حیدری ماهر که بیش از این در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر با استقبال مخاطبان به روی صحنه رفته بود در اجرای مجدد خود از 9 فروردین 1394 به تماشاخانه باران می آید.

بنا بر این گزارش، این نمایش در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر موفق به کسب تندیس بهترین بازیگر مرد برای بهرام افشاری شده بود و تقدیر بهترین نویسندگی، کارگردانی و موسیقی را از این دوره دریافت کرده است.

بهرام افشاری، مجید نوروزی، علی حسین زاده، احمد محمد جواهری، مسعود انتظاری در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به محمد گودرزیانی دستیار کارگردان و برنامه ریز، امیر اخوان مدیر صحنه، سعید تهرانی آهنگساز، ایلیا شمس روابط عمومی،قاسم غضنفری امور فنی و ساخت دکور اشاره کرد.

بازبینی بخش استان‌های پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز شد.

حسینعلی بیات مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این خبر افزود: مرحله بازبینی بخش استانی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر ایثار از روز پنجشنبه چهاردهم تا شنبه 16 اسفند ماه در استان‌های گیلان و اردبیل انجام خواهد شد.

بازبینی این نمایش‌ها بر عهده‌ی دکتر مهدی نصیری، کامران شهلایی و محمد لارتی می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین