کد خبر: ۲۸۶۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

نیویورک تایمز: کنگره باید در مذاکرات هسته ای با دولت اوباما همگام شود

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه به کنگره امریکا توصیه کرد از بازی سیاسی در قبال توافق هسته ای ایران و 5 +1 دست برداشته وبه جای آن با دولت اوباما در مورد بهترین راه حصول این توافق همگام شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این روزنامه امریکایی درسرمقاله خود با اشاره به اینکه میچ مک کانل رهبر جناح اکثریت سنا سعی داشت زیر فشار لابی صهیونیستی سریعا لایحه ای را برای نظارت مستقیم کنگره برمذاکرات وتوافق به تصویب برساند افزود : وی بعدا تحت فشار دیگر نمایندگان مجبور به عقب نشینی شد .

نیویورک تایمز درادامه با اشاره به اختیارات کنگره ودولت امریکا می نویسد هرچند که اختیارات اوباما می تواند محدود تر شود ولی شکست مذاکرات پیامدهای سنگینی برای امریکا در پی خواهد داشت .

دراین مقاله ، نخستین پیامد درهم شکسته شدن ائتلاف امریکا ومتحدانش در مذاکرات هسته ای با ایران و درپیش گرفته شدن مسیرها جداگانه ازسوی یکایک این متحدان عنوان شده است .

نیویورک تایمز ازکنگره امریکا می خواهد مانع ازموفقیت این توافق درحال ظهور نشود چرا که پای حیثیت و اعتبار امریکا در کار است و علاوه بر این قدرت و کارایی واشنگتن برای رهبری را زیر سوال می برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین