کد خبر: ۲۸۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

کمالوندی: حل مسایل فنی به مذاکرات هسته ای شتاب می دهد

معاون راهبردی و امور مجلس سازمان انرژی اتمی گفت حضور علی اکبر صالحی و وزیر انرژی آمریکا در مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 به حل مسایل فنی سرعت بیشتری داد و در نهایت، تمام مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بهروز کمالوندی» که در دو دور اخیر مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 به مذاکره کنندگان ملحق شد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در این مذاکرات با حضور افرادی همچون علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا کار فنی سرعت بیشتری پیدا کرد که این سرعت کل مذاکرات را تحت تاثیر قرار می دهد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه حل مسایل فنی سرعت پیشرفت در مذاکرات را بیشتر می کند، گفت: البته در مذاکرات هسته ای موضوعات صرفا فنی نیست و موضوعات حقوقی و سیاسی نیز وجود دارد.

کمالوندی اظهارداشت: آنچه در خصوص مسایل فنی وجود داشت تحت نظر بالاترین افراد دست اندرکار مسایل فنی مورد بررسی قرار گرفت و به نظر می رسد با توجه به اینکه خود افراد در بالاترین سطح هستند و کارشناسان نیز حضور دارند، سرعت کار در مذاکرات بیشتر می شود و از ابتدا پیش بینی ما نیز همین بوده است.

وی تاکید کرد: به لحاظ فنی پیشرفت های خوبی صورت گرفته اما در نهایت باید دید در حوزه های دیگر به کجا می رسیم که جمع بندی نهایی را بعدا از زبان محمدجواد ظریف و سید عباس عراقچی خواهیم شنید.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی نیز روز گذشته از گفت و گویی از رفع بن بست های فنی در مذاکرات هسته ای اخیر میان ایران و گروه 1+5 خبر داد.

علی اکبر صالحی با تبیین روند دو دور مذاکره فنی در ژنو و مونتروی سوییس افزود: ما در مذاکرات فنی با نوعی بن بست مواجه بودیم و تشخیص مقامات بالاتر نظام بر این بود که بنده شخصا در مذاکرات حضور یابم و در جزییات مسایل نیز با بالاترین مقام طرف مقابل که وزیر انرژی امریکاست وارد گفت و گو شوم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این دو جلسه ، مذاکرات بسیار مثمر بود و قدم های خوبی برداشتیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نمی تواند جزییات این مذاکرات را بیان کند، گفت: در این مذاکرات درباره غنی سازی رآکتور تحقیقاتی اراک، موضوع تحقیق و توسعه، موضوع فردو و برخی مسائل کوچک تر گفت و گو کردیم.

صالحی اظهارداشت: در موضوعات مربوط به غنی سازی و رآکتور اراک قدم های بسیار خوبی برداشتیم و توانستیم دغدغه ها و نگرانی های ساختگی آنان را با پیشنهاد فنی که ارایه کردیم برطرف کنیم و از منافع ملی و اصل صنعت هسته ای نیز به عنوان دستاورد عظیم سازمان انرژی اتمی و عزیزانی که در این سازمان کار می کنند دفاع کردیم.

وی ادامه داد: در مجموع این مذاکرات متوازن بود و به اعتبار اینکه هم سابقه فعالیت داشتم و هم در زمینه علمی و فنی آشنایی دارم حضورم خیلی کمک کرد و می توان گفت در این دو جلسه بن بست های فنی برطرف شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین