کد خبر: ۲۸۶۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶

هیات آژانس فردا وارد تهران می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیات آژانس بین‎المللی انرژی اتمی فردا به منظور مذاکره درباره ادامه همکاری های ایران و آژانس وارد تهران می‎شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: هیات آژانس بین‎المللی انرژی اتمی فردا به منظور مذاکره درباره ادامه همکاری های ایران و آژانس وارد تهران می‎شود.

به گزارش خبرگزاری میزان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهارکرد: هیات آژانس بین‎المللی انرژی اتمی به ریاست واریو رانتا معاون آژانس به همراه آپارو رییس پادمان های این نهاد بین‌المللی فردا به منظور مذاکره درباره ادامه همکاری های ایران و آژانس وارد تهران می‎شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود : این مذاکرات که با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و نمایندگانی از وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد بر اساس بیانیه همکاری های ایران و آژانس موسوم به بیانیه تهران که آبان 92 امضا شده است صورت خواهد گرفت.

وی گفت: بر اساس این بیانیه تا کنون سه مرحله از همکاری های ایران و آژانس انجام شده که هر یک از این مراحل چند موضوع را شامل می شود و تا کنون جمعاً به 18 موضوع پرداخته شده است.

کمالوندی افزود : از مجموع این موضوعات 16 موضوع نهایی شده و دو موضوع شامل انفجارات قوی و انتقال نوترونی مطرح است که باید در این باره مذاکره شود ، البته ما بارها گفته ایم که در خصوص این دو موضوع دیدگاه هایمان را به آژانس اعلام کرده ایم .

وی گفت: درباره انفجارات قوی ادعایی در منطقه مریوان به طور کتبی و شفاهی و نیز در دیدارهای مختلف آمادگی خود را برای ایجاد دسترسی به کارشناسان آژانس اعلام کرده ایم تا نقطه مدنظر در منطقه مریوان را مشخص کنند و به صحت نداشتن این ادعا پی ببرند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: از نظر ما ایجاد چنین دسترسی می تواند صحت نداشتن ادعای مطرح شده را برملا کند.

کمالوندی همچنین درباره موضوع انتقال نوترونی گفت: این موضوع مبتنی بر مقاله ای علمی مربوط به یکی از دانشگاه های کشور بوده که کاربرد غیرنظامی داشته است و کارشناسان سازمان انرژی اتمی توضیحات لازم را در این باره به بازرسان آژانس داده‌اند.

وی افزود: بر اساس بیانیه تهران قرار است پس از نهایی و بسته شدن هر مرحله به موضوعات بعدی پرداخته شود بر این اساس ادامه پرداختن به موضوعات دیگر از نظر جمهوری اسلامی ایران مستلزم اعلام نهایی و بسته شدن این دو موضوع از طریق آژانس است که امیدواریم هر چه زودتر صورت گیرد.

کمالوندی تاکید کرد : ایران چیزی برای پنهان کردن ندارد و به همین علت با ایجاد دسترسی‌های گسترده به منظور بازرسی از همه تاسیسات هسته‌ای کشورمان این بازرسی‎ها به طور مستمر درحال اجراست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین